مختاری در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران مطرح کرد:

برخورد شدید با متخلفان تخریب باغات تهران

مدیرعامل سازمان بوستان و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به برخی شایعات مبنی بر تخریب باغات گفت: شهرداری تهران با تخریب باغات به شدت برخورد می‌کند.

برخورد شدید با متخلفان تخریب باغات تهرانبه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان و فضای سبز شهرداری تهران در خصوص آتش سوزی در باغ ازگل اظهار کرد: این باغ حدود 22 هزار و 600 متر مربع مساحت داشته که در سال 83 بر اساس پلاک‌بندی به مالکیت اداره اوقاف شمیران رسیده است.

وی اضافه کرد: در سال 83 لایحه‌ای به کمیسیون باغات ارجاع داده شده و بر همین اساس این ملک با 1414 اصله درخت سبز و 67 درخت خشک شده، باغ شناخته و به پارک عمومی تبدیل شد و بر اساس ماده 86 قانون جمهوری اسلامی ایران این ملک به پارک عمومی تبدیل شد.

مدیرعامل سازمان بوستان و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به این که روز جمعه مالک باغ با آتش زدن عمدی سه چهارم درختان اقدام به نابودی این باغ داشته، افزود: روز جمعه کارشناسان سازمان بوستان‌ها و فضای سبز را به آن باغ فرستادیم که مالک مانع از ورود کارشناسان  به باغ شد که در این راستا روز شنبه شکایتی تنظیم کرده و به دادسرای ناحیه 7 ارجاع دادیم.

مختاری با بیان این که در حال حاضرشکایت وضعیت 53 باغ را که به صورت عمدی تخریب شده بودند، به دادستانی ارجاع داده ایم،تصریح کرد:حتی یک مورد هم در دادستانی بررسی نشده و این در صورتی است که ما با متخلفان تخریب باغات به شدت برخورد می کنیم.

وی با اشاره به اظهارات شهردار تهران گفت: به هیچ عنوان مجوز ساخت و ساز به کسی ارائه نمی‌شود و این امر به دستور شهردار به مناطق 22گانه ابلاغ شده و با تخریب باغات به شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار