معادن شن و ماسه ساوجبلاغ علت انتشار ریزگردها در البرز

استاندار البرز با بیان اینکه برداشت آب در معادن و عدم رعایت مقررات در برخی موارد وجود دارد، گفت: معادن شن و ماسه ساوجبلاغ یکی از علل انتشار ریزگردهای استان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،سیدحمید طهایی امروز(سه‌شنبه)، در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی و معادن شن و ماسه هشتگرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شورای فنی استان یکی از شوراهای تصمیم‌گیر با اختیارات بالایی است که امروز از شهرستان ساوجبلاغ و برخی پروژه‌ها بازدید داشت.

وی با تاکید بر اینکه افتتاح ساختمان شهرداری بخش چهارباغ و پروژه تغذیه مصنوعی دشت ساوجبلاغ از جمله این بازدیدها بود، افزود: سیلاب‌های این منطقه در این دشت و توسط حوضچه‌های آبگیر جمع‌آوری می‌شود.

استاندار البرز با اشاره به اینکه امید است با تامین اعتبار، این پروژه روند پیشرفت خوبی را داشته باشد، خاطرنشان کرد: معادن شن و ماسه در عین حالی که باید فعال باشند ولی امید است با 

نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز برداشت‌ها بر اساس قانون صورت گیرد تا خسارتی به طبیعت، مسیر رودخانه و ساکنین منطقه وارد نکند.

طهایی با بیان اینکه تپه‌های شنی این معادن حفاظی ندارند و با وزش باد سبب به وجود آمدن ریزگردها می‌شود، تصریح کرد: انجام این عملیات سبب شکل‌گیری گردو غبار شده و امید است سازمان صنعت و معدن با دقت در این زمینه با تخلفات صورت گرفته برخورد کند.

وی در پایان با اشاره به برداشت آب در این معادن و عدم رعایت مقررات در برخی موارد، یادآور شد: امور آب در این زمینه با نصب کنتورهای هوشمند وارد عمل ‌شود تا هر معدن به اندازه نیاز از منابع آب استفاده کند و برداشت در بخش معدن و آب بر اساس ضوابط صورت گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
برچسب ها: البرز ، ریزگرد ، شن وماسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.