درآمد نویسندگان آمریکا زیر خط فقر

درآمد نویسندگان آمریکا نسبت به آمار شش سال قبل، حدود 24 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ بر اساس جدیدترین تحقیقات صورت گرفته در آمریکا، درآمد بیش از نیمی از نویسندگان آمریکایی کمتر از خطر فقر اعلام شده توسط دولت این کشور است.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد متوسط درآمد نویسندگان در امریکا از 10500 دلار در سال 2009 میلادی به 8 هزار دلار در سال 2014 کاهش پیدا کرده است.

این کاهش 24 درصدی موجب شده تا نویسنده‌های آمریکایی پایین‌تر از 11670 دلاری که حداقل درآمد برای شهروند ایالات متحده اعلام شده قرار بگیرند.

البته در مقیاس کوچک‌تر از این کاهش درآمد نمود بیشتری پیدا می‌کند دستمزد نویسندگان تمام وقت 30 درصد (از 25 هزار دلار به 17500 دلار) و نویسندگان پاره وقت 38 درصد (از 7250 دلار به 4500 دلار) کمتر از شش سال قبل گزارش شده است. یکه‌تازی «آمازون» وب سایت آن لاین فروش کتاب در بازار فروش کتاب یکی ازدلایل اصلی این کاهش درآمد بوده است تعداد زیادی از کتاب فروشی‌های آمریکا به دلیل عدم توانایی رقابت با «آمازون» در شش سال گذشته از فعالیت بازمانده و تعطیل شده‌اند. همچنین آمازون، ناشران کتاب را مجبور به پذیرش شروط خود کرده است، شروطی که در صورت وجود بازار رقابتی پذیرفته نمی‌شدند.

در حال حاضر ناشران آمریکایی بدون باج دادن به شرکت آمازون قادر به ادامه حیات نیستند.

از سوی دیگر در دسترس قرار دادن نسخه اینترنتی کتاب‌ها نیز سبب کاهش درآمد نویسندگان شده چرا که کتاب‌های اینترنتی بهای بسیاری کمتری نسبت به کتاب‌های چاپی دارند.

فعالیت‌های سایت گوگل و فراهم کردن امکان دسترسی به کتاب‌ها بدون رعایت اصول حق تالیف نیز به این مساله دامن زده است.

بسیاری از نویسندگان آمریکا تصمیم به انتشار کتاب‌هایشان به صورت شخصی گرفته‌اند تا به نوعی مانع سوء استفاده‌ها شوند.

البته درآمد زنان و مردان نویسنده که در سال 2009 تفاوتی دوهزار دلاری را نشان می‌‌داد، در آمار منتشر شده اخیر تفاوت چندانی با هم ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار