تالار در گرداب سهامداران تماشاچی/ ریزش 271 واحدی شاخص

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 271 واحد ریزش کرد و به کانال 62 هزار و 264 واحدی رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به کاهش سود شرکتها به‌ویژه در برخی از صنایع تأثیرگذار بر شاخص از جمله خودرویی‌ها و پتروشیمی‌ها به نظر می‌رسد رفع مشکلات بازار و نیز رونق آن در گروی برطرف شدن مشکلات صنایع بزرگ و شاخص‌ساز باشد و در صورتی که توافق هسته‌ای به نتیجه نهایی برسد و برطرف شدن تحریم‌ها کلید بخورد، باید در یک بازده میان و بلندمدت منتظر اثرپذیری صنایع و بنگاه‌ها بود و رونق بازار سرمایه را باید از سال 95 به انتظار نشست.
در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 271 واحد ریزش کرد به کانال 62 هزار و 264 واحدی سر خورد.  
 
گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 290 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به 484 میلیارد و 547  میلیون ریال در بیش از 28 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.  
 
در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نماد وکار با روند مثبت و نمادهای وغدیر، شبندر، فارس، فولاد، شبریز، مبین با روند منفی به کار خود پایان داند.
 
 
نمادهای پربیننده معاملات امروز شامل نماد  بانک ملت ، بانک صادرات ایران ، ایر ان خودرو، با سیر نزولی  و نمادهای پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، پارس خودور، پالایش نفت بندر عباس با روند نزولی در پایان هفته متوقف شدند.
 
شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 106 واحدی به 24 هزار و 444  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با ریزش 18 واحدی به 9 هزار و 729 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با ریزش 16 واحدی به  8 هزار و 307 رسید.  
 
شاخص آزاد شناور با روند منفی 251 واحدی به 69 هزار و 526 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 208 واحدی به 43 هزار و 357 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند منفی 495 واحدی به 137 هزار و 430 واحد رسید. 

کارشناسان بر این باورند، در صورتی که توافق هسته‌ای به نتیجه نهایی برسد و برطرف شدن تحریم‌ها کلید بخورد، باید در یک بازه میان و بلندمدت منتظر اثرپذیری صنایع و بنگاه‌ها بود و رونق بازار سرمایه را باید از سال ۹۵ به انتظار نشست.

انتهای پیام/
برچسب ها: شاخص ، بورس ، ریزش ، بازار ، معاملات ، سهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار