عرضه‌های جدید چراغ تالار را قرمز کردند/ ریزش 456 واحدی شاخص

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 456 واحد ریزشکرد و به کانال 62 هزار و 536 واحدی رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روند منفی بازار با بازگشایی و عرضه نمادهای جدید امروز قوت گرفت و باز هم شاهد تشدید روند منفی در بازار بودیم و این روزها هیچ خبر خوشی نتوانسته از هیجانات و صف‌های خرید در بازار بکاهد.
 
در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 456 واحد ریزش کرد به کانال 62 هزار و 536 واحدی سر خورد. 
 
گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 309 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به 608 میلیارد و 393  میلیون ریال در بیش از 29 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. 
 
در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ کلیه نمادهای شبندر، پارسان، وبملت، وغدیر، شپنا، وبصادر، خودرو با روند منفی روبه ‌رو شدند.
 
نمادهای پربیننده معاملات امروز شامل نماد  ایر ان خودرو، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، پارس خودور، بانک صادرات ایران، بانک ملت، پالایش نفت بندر عباس با روند نزولی به کار خود پایان دادند. 
 
شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 179 واحدی به 24 هزار و 551  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با ریزش 61 واحدی به 9 هزار و 784 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با ریزش 52 واحدی به  8 هزار و 323 رسید. 
 
شاخص آزاد شناور با روند منفی 655 واحدی به 69 هزار و 778 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 446 واحدی به 43 هزار و 566 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند منفی 287 واحدی به 137 هزار و 923 واحد رسید. 
 
به گفته برخی کارشناسان،سیاست‌های انقباضی و در پی آن رکود حاکم بر اقتصاد می تواند یکی از دلایل اصلی تحت تاثیر قرار گرفتن سودآوری و تولید بنگاهها باشد و دولت باید اقدامی عملی در راستای خروج اقتصاد از رکود انجام دهد،حل مساله مذاکرات به‌ عنوان مهم‌ترین‌ ریسک های سیستماتیک بازار طی چند سال گذشته مطرح بوده است که می‌تواند رونق دوباره بورس را در میان ‌و بلند‌مدت به همراه داشته باشد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار