درخواست ابراهیم جعفری از مدعیان مداخله ایران در منطقه برای ارائه اسناد

وزیر خارجه عراق در گفتگو با الشرق الاوسط اعلام کرد مدعیان مداخله ایران در منطقه سند ارائه دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط از مدعیان مداخله ایران در کشورهای منطقه خواست تا اسناد و شواهد خود را ارائه دهند.

وی در پاسخ به ادعای خبرنگار این روزنامه مبنی بر اینکه ایران در در امور کشورهای عربی مداخله می کند و به صدور تروریسم، به خصوص به کشورهای بحرین، یمن و عربستان اقدام می کند گفت: عراق مخالف مداخله هر کشور در امور کشورهای دیگر است؛ اما وقتی از مداخله در امور این کشورها صحبت می شود باید سند و شواهدی وجود داشته باشد که نشان دهد ایران حاکمیت آنها را نقض کرده؛ بطور مثال در سال 2006، شیخ صباح احمد، نخست وزیر وقت کویت با من تماس گرفت و اعلام کرد دو نفر از شهروندان این کشور به سوریه رفته و از آنجا به عراق خواهند آمد، باید مراقب آنها بود تا مشکلی ایجاد نکنند. اما حالا اگر دو نفر از شهروندان این کشور را بازداشت کردیم باید بگوییم کویت دولتی تروریستی است؟ امروزه ما گروه های تروریستی از 80 کشور جهان داریم.

وی در ادامه افزود: آیا باید بگوییم 80 دولت و پارلمان تروریستی هستند؛ قطعا این مسأله در عرف بین المللی وجود ندارد. ما با تمامی این کشورها روابطی خوب در سطوح مختلف داریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار