جرج گالووی: ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است

نماینده سابق مجلس عوام انگلیس در اظهاراتی به بررسی توافق هسته ای ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، "جرج گالووی" – نماینده سابق مجلس عوام انگلیس -- در برنامه "سخن آزاد" شبکه تلویزیونی المیادین  اظهار داشت: "ایران هرگز به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نبوده است."

گالووی گفت: "ایران سلاح هسته ای در اختیار ندارد و هرگز تصمیمی برای ساخت سلاح هسته ای نداشته است. قدرت های بزرگ در نهایت به نتیجه ای رسیدند که باید مدت ها پیش به آن دست می یافتند."

وی افزود: "ایران به خوبی و ماهرانه وارد مذاکرات شد و از هیچ یک از خطوط قرمز خود عقب نشینی نکرد. "بنیامین نتانیاهو" -- نخست وزیر رژیم صهیونیستی" به همین علت خشمگین است."

گالووی تصریح کرد: "همانطور که می توان درباره یک فرد با توجه به دشمنان او تا حدودی قضاوت کرد، درباره یک توافقنامه سیاسی هم بر اساس افرادی که از آن خوشحال و یا ناراضی می شوند، می توان قضاوت کرد. تمامی افراد بدنام در جهان از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 خشمگین هستند. این مسئله گویای اینست که توافق هسته ای ایران خوب است. بدون شک من هم چنین اعتقادی دارم."

جرج گالووی در ادامه افزود: "من اطمینان دارم گروه 1+5 و ایران برای اجرای کامل توافقنامه تلاش خواهند کرد. کسانی که از این توافقنامه ناخرسند هستند بدون شک، نبرد را کنار نگذاشته اند و دست کم از نظر خود تلاش می کنند با یکدیگر برای کارشکنی در اجرای این توافقنامه متحد شوند. شاید بتوان گفت توافق هسته ای ایران تنها دستاورد دو دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بوده است. البته صلح با کوبا هم به صورت موفقیت آمیز اجرا شد."

گالووی همچنین اظهار داشت: همه ما نقاشی بچه گانه نتانیاهو را در سازمان ملل به یاد داریم. او با آن نقاشی کوشید دنیا را قانع کند ایران در مسیر ساخت سلاح هسته ای است و به زودی آن را به طرف ما نشانه خواهد گرفت. این مسئله به هیچ وجه درست نیست. چنین مسئله ای دروغ است و تنها ابزار سیاسی برای تضعیف ایران و حتی تغییر نظام این کشور بود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ایران از نظر دینی ساخت سلاح هسته ای را پس از فتوای مقام معظم رهبری حرام می داند. ایرانیها پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته ای را امضا کرده اند و به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه می دهند به صورت منظم از تاسیسات هسته ای این کشور بازرسی کند. رژیم صهیونیستی در مقابل، صدها کلاهک هسته ای در اختیار دارد. این رژیم در اختیار داشتن این کلاهک ها را که به صورت قانونی به آنها دست پیدا کرده است، علنی نمی کند."

گالووی اظهار داشت: "بازرسان آژانس هرگز از رژیم صهیونیستی بازرسی نکرده اند و در واقع بعید است این رژیم به بازرسان آژانس اجازه چنین اقدامی دهد. رژیم صهیونیستی دویست و بیست کلاهک هسته ای در اختیار دارد. چنین برخورد دوگانه ای با ایران و رژیم صهیونیستی مضحک است."

گالووی تصریح کرد: رسانه های انگلیس و غرب دوبار درباره مسئله تسلیحات کشتار جمعی فریبکاری کردند. نخستین بار در عراق و اکنون در ایران. توافق هسته ای ایران پس از سیاست انزوا و تحریم، بهترین تصمیم بود. "

گالووی در این برنامه همچنین به نگرانی برخی گروه ها در داخل ایران و نیز موضع گیری عربستان سعودی و  رژیم صهیونیستی در خصوص توافق هسته ای ایران پرداخت. در بخشی از برنامه "سخن آزاد" المیادین، حاضران در استودیو به بیان نظارت خود درباره توافق هسته ای ایران و نقش تهران در منطقه پرداختند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
پژمان
۰۲:۱۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
خدا پدرتو بيامرزه کهحرف حق زدي
آخرین اخبار