شومر و کاردین به تلاش جمهوری‌خواهان علیه توافق ایران رای منفی می‌دهند

دو سناتور برجسته کنگره آمریکا اعلام کردند از جمهوری‌خواهان در راستای ممانعت از لغو تحریم‌های ایران حمایت نمی‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ دستیاران "چاک شومر" و "بن کاردین" سناتورهای برجسته آمریکایی اعلام کردند این دو سناتور همچنان مخالف توافقنامه هسته‌ای ایران هستند؛ اما به تلاش جمهوری‌خواهان برای ایجاد شرایط جدید پیش از آنکه "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، بتواند هرگونه تحریمی را علیه این کشور لغو کند رای مخالفت خواهند داد.

پس از آنکه دموکرات‌ها در سنا دو مرتبه مانع از مطرح شدن قطعنامه رد توافقنامه هسته‌ای ایران شدند، سناتور جمهوری‌خواه "میچ مک کانل،" رهبر اکثریت سنا، متمم‌هایی را به این طرح اضافه کرد که به اوباما اجازه لغو تحریم‌ها علیه ایران را نخواهد داد مگرآنکه ایران حق اسرائیل را در زمینه موجودیت به رسمیت بشناسد و زندانیان آمریکایی را آزاد کند.

دموکرات‌ها ماه‌هاست تاکید دارند این موافقتنامه نباید به مسائل غیر هسته‌ای ارتباط داده شود.
شومر که دموکرات شماره سه در سنای آمریکا به شمار می رود به همراه کاردین که دموکرات برجسته در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا است در دو رای گیری قبلی درباره موافقتنامه هسته‌ای ایران از جمهوری‌خواهان حمایت کردند.

براساس لایحه‌ای که اوباما ماه مه (اردیبهشت) آن را امضا کرد و به قانون تبدیل شد، کنگره تا روز پنجشنبه فرصت دارد قطعنامه رد موافقتنامه هسته‌ای ایران را تصویب کند. اگر این قطعنامه تصویب شود با ایجاد مانع برسر راه اوباما برای لغو بسیاری از تحریم‌های آمریکا باعث فلج شدن موافقتنامه به دست آمده با ایران خواهد شد.
دستیاران این دو سناتور آمریکایی افزودند شومر و کاردین همچنان با این موافقتنامه مخالفند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار