نامزد انتخابات ریاست جمهور آمریکا: با تل آویو برای مقابله با ایران همکاری می‌کنم

نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد: باید با تل‌آویو برای مقابله با ایران هسته‌ای همکاری کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ "جرج پتاکی،" فرماندار پیشین نیویورک و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به اینکه آیا تهدید دانشمندان هسته‌ای و هیچ یک از گزینه‌های کنونی روی میز به جز بمباران مراکز هسته‌ای ایران مؤثر خواهد بود، مدعی شد: گزینه مؤثر روی میز نیست؛ اما معتقدم بسیاری از اقدامات مؤثر وجود دارد. یکی از آنها این است که آمریکا و ارتش آن قدرتمند باشد. اعتقاد راسخ دارم ایرانی‌ها باید بدانند ما - نامزدان جمهوری خواه- نه تنها در نخستین روز فعالیت خود به عنوان رئیس جمهور این توافق هسته‌ای را رد و دوباره تحریم‌ها را اعمال خواهیم کرد، بلکه اگر آنها برنامه هسته ای خود را ادامه دهند، امنیت تأسیسات هسته‌ای آنها به خطر خواهد افتاد. 

وی در ادامه ادعایش افزود: اجازه دهید به یک نمونه از کارهایی اشاره کنم که شخصاً انجام خواهم داد: من، بمب‌های موسوم به نفوذگر مهمات انبوه (MOP) را به اسرائیلی‌ها خواهم داد. بگذارید ایرانی‌ها بدانند ما حاضریم با اسرائیل همکاری کنیم تا اطمینان یابیم آنها هرگز سلاح هسته ای نخواهند داشت. 

جرج پتاکی در مناظره انتخاباتی با دیگر کاندیداهای جمهوری‌خواه گفت: هیلاری کلینتون که از توافق هسته ای ایران دفاع می‌کند، در زمان حادثه یازده سپتامبر سناتور نیویورک بود و دید که اسلام افراطی چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. کلینتون همان سناتوری است که برنامه تجدید روابط  با روسیه را کلید زد، اجازه داد اوضاع خاورمیانه وخیم تر و به آتش کشیده شود، درباره حادثه بنغازی دروغ گفت و اکنون نیز از توافق با ایران هواداری می‌کند. این رقیب واقعی پیش روی ما در ماه نوامبر (آبان) است؛ ما جمهوری‌خواهان باید در این انتخابات پیروز شویم و به محض پیروزی به وعده هایمان عمل کنیم. من می‌توانم چنین کاری کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار