تبریز؛

طرح‌خاص و بدیع ورنی آذربایجان شرقی را هنری درجه یک و صادراتی کرده است

نماینده شرکت تعاونی ورنی بافان ترمه اهر خاطرنشان کرد: طرح‌های خاص و بدیع، کیفیت مرغوب نخ و مواد اولیه و نیز رنگ‌های گیاهی، ورنی آذربایجان شرقی را تبدیل به هنری درجه یک در کشور و کالایی صادراتی کرده است.

طرح‌خاص و بدیع ورنی آذربایجان شرقی را هنری درجه یک و صادراتی کرده استزینال پور:09104126046به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، سهیلا کریم پور در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی تبریز افزود: ورنی بافی هنری است که به دلیل جایگاه والای خود در میان هنرها می‌تواند نقش مهمی در صادرات صنایع دستی و در نتیجه اقتصاد کشور ایفا کند.

وی ضمن تقدیر از اداره کل میراث فرهنگی به دلیل برگزاری این نمایشگاه صنایع دستی گفت: اکثر اعضای ما تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و توان پرداخت هزینه های نمایشگاهی را ندارند، از این رو باید از معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی کمال تشکر را کنیم که با قراردان غرفه رایگان در اختیار ما، اسباب حضور هنرمندان را در نمایشگاه فراهم کردند.

کریم پور گران بودن صنایع دستی را یکی از دلایل اقبال کم عموم مردم نسبت به آنها دانست و تصریح کرد: علیرغخ  اینکه ورنی جزو آثار صنایع دستی است که به دلیل گران بودن تنها قشر خاصی توانایی خرید آن را دارند، اما به دلیل کیفیت و مرغوبیت ورنی‌های استان، افراد و خانواده های بسیاری از راه تولید این هنر صنایع دستی امرار معاش می‌کنند.

نماینده شرکت تعاونی ورنی بافان ترمه اهر با بیان این که حضور در نمایشگاه روابط و تعاملات هنری خود را افزایش می دهند، گفت: در برخی نمایشگاهها هنرمندان آثار هنری خود را با یکدیگر مبادله می کنند و این خود راهی است که هنرمندان با زمینه های مختلف هنری آشنا شوند.

کریم پور تصریح کرد: حضور هنرمندان استان در نمايشگاه هاي صنايع دستي كشوري و بين المللي، فرصتي مناسب براي فروش توليدات به طور مستقيم و حذف واسطه ها و دلالان از چرخه عرضه صنايع دستي بومي و سنتي را فراهم مي كند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.