تبریز؛

تدوین شیوه نامه همکاری بانهادهای نظامی و امنیتی برای اجرای کنسرت ها

معاون امور مجلس و استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تنظیم و تدوین قانونی برای هماهنگی با دستگاه های نظامی و امنیتی برای اجرای کنسرت ها در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسین نوش آبادی در نشست خبری در تبریز ابراز امیدواری کرد :اجرای شیوه نامه جدید از بروز مشکلات جلوگیری کند تا کمتر شاهد برخی اتفاقات باشیم و مسولان هم باید در این خصوص تدبیر کنند.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی و سختگیری های موجود در اجرای کنسرت ها افزود: سختگیری ها نباید مانع استفاده مردم از برنامه های فرهنگی شود اما در عین حال باید در چارچوب شرعی و مذهبی تعریف شود

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص لغو کنسرت ها گفت: میزان لغو کنسرتها در مقایسه با کنسرت های اجرا شده ناچیز بوده که مداخله نیروهای امنیتی در کنسرت ها کمتر از 10 مورد است و بقیه کنسرت ها توسط خود خوانندگان لغو شده است.

وی با بیان اینکه مردم باید دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشند گفت: قانون دسترسی آزاد به مطبوعات تصویب و در نهادهای دولتی اجرایی شد.ه است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین افزود: براساس قانون جدید هر ایرانی می تواند به هر اطلاعات طبقه بندی نشده دسترسی داشته باشد.

نوش آبادی همچنین به کمبود اعتبار در این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه باید در تمام اتفاقات فرهنگی کشور پاسخگو باشد اما این در حالیست که فقط یک نوزدهم بودجه فرهنگی برای تامین اهداف در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.