جاش ارنست: توافق وین، تنها توافق دیپلماتیک ممکن بود

سخنگوی کاخ سفید ضن اعلام آمادگی واشینگتن برای گفتگوهای تاکتیکی با روسیه گفت: توافق با تهران تنها توافق دیپلماتیک ممکن بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المیادین، «جاش ارنست» سخنگوی کاح سفید با اشاره به بحران سوریه گفت: هیچ راه حل نظامی برای حل این بحران وجود ندارد.
سخنگوی کاخ سفید گفت:ما دولت سوریه را به خاطر رشد داعش مقصر می دانیم.

جاش ارنست در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود گفت:ما از همان ابتدا از زمان اقدام در سوریه گفتیم که دولت سوریه نباید در فعالیت های ما دخالت کند.

وی  اعلام کرد واشنگتن آماده است گفتگوهای تاکتیکی و عملی با روسیه آغاز کند. این مقام آمریکایی مشخص نکرد که دولت آمریکا حاضر است این گفتگوها را توسط مسئولان غیرنظامی یا نظامی و در چه سطحی برگزار کند. 

همکاریهای نظامی روسیه و آمریکا در سال 2014 به علت مناقشه اوکراین به حال تعلیق درآمد.
دولت روسیه حمایت های نظامی و دیپلماتیک از دمشق به عمل می آورد و به گفته مقامات آمریکایی، در روزهای اخیر حضور خود را در استان لاذقیه که پایگاه بشار اسد رئیس جمهور سوریه محسوب می شود، تقویت کرده است. واشنگتن این تحرکات روسیه را در سوریه محکوم کرده است اما مسکو تقویت واقعی تلاشها را در مبارزه با گروه افراط گرای مسلح داعش خواستار شده است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: توافق با تهران، تنها توافق دیپلماتیک ممکن بود.

جاش ارنست افزود: ما معتقدیم این توافق دیپلماتیک موثرترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است و بسیاری از رهبران نظامی ما با این ارزیابی توافق دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار