ظریف:

بحث انتقال سوخت به روسیه و قزاقستان مطرح نیست/ راه‌های سه‌گانه برای سوخت غنی شده

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به هیچ وجه بحث انتقال سوخت در کار نبوده و موضوع تبادل آن مطرح است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ملت، "محمدجواد ظریف"  با اشاره به موضوعات مطروحه درباره شرایط انتقال سوخت به خارج از کشور گفت: در این رابطه، اصلاً موضوع انتقال سوخت به خارج از کشور مطرح نیست، بلکه بر اساس مذاکرات صورت گرفته، تنها بحث تبادل سوخت وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: در شرایط کنونی، چند راه مانند رقیق کردن و تبادل سوخت در این حوزه وجود دارد، البته بر اساس برجام، ایران برای اولین بار بعد از انقلاب اجازه پیدا کرده است تا طبق مقررات قانونی، اورانیوم طبیعی را در برابر سوخت غنی شده وارد کند که این موضوع موجب می‌شود که جمهوری اسلامی، از بن‌بست منع واردات کیک زرد و اورانیوم طبیعی خارج شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌ها این است که ایران به تکنولوژی و فناوری ساخت میله سوخت با استانداردهای بین‌المللی و قابل استفاده در نیروگاه‌های داخلی دست یابد که بر اساس برجام، کشورهای 1+5 موظف هستند به ایران برای ساخت چنین تکنولوژی کمک کنند، این در حالی است که در گذشته، کشورها با این مسئله مخالفت می‌کردند.

ظریف افزود: یکی دیگر از راه‌ها رقیق سازی سوخت است، البته در شرایط کنونی بحث انتقال سوخت مطرح نیست، بلکه موضوع تبادل سوخت وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر انتقال سوخت به روسیه یا بانک سوخت قزاقستان نیز تصریح کرد: به هیچ وجه بحث انتقال سوخت در کار نیست، از این‌رو سوخت ایران به هر جایی که فرستاده شود، در ازای آن، ما اورانیوم غنی‌شده تحویل می‌گیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
با توجه به اینکه ما می توا نیم همه اینکار ها رانجام دهیم چه لزومی دارد تبا دل سوخت را به کشورهای بیگانه بفرستیم
آخرین اخبار