چه تعداد از طریق موسسات کاریابی شاغل می شوند؟

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار گفت: موسسه‌های کاریابی در اشتغال کشور سهم 25 درصدی دارند این درحالی است که این رقم در کشورهای پیشرفته به 80 درصد می‌رسد.

اکبرنیا: سهم 25 درصدی موسسه‌های کاریابی در اشتغالمحمد اکبر نیا مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به سهم اندک موسسه‌های کاریابی در اشتغال کشور اظهار کرد:سهم موسسه‌های کاریابی در اشتغال کشور 20 تا 25 درصد است که این رقم اندک است و باید سهم موثری در برطرف کردن معضل بیکاری در کشور داشته باشد و این در حالی است که این رقم در کشورهای پیشرفته به 80 درصد می‌رسد.

 وی افزود: وضعیت موسسه‌های کاریابی ایده آل نیست و با توجه به اینکه بیشتر کارجویان را فارغ التحصیلان تشکیل می‌دهند باید در این بخش برنامه ریزی گسترده به منظور پاسخگویی به این قشر داشته باشیم.

 مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار تصریح کرد: در حال حاضر موسسه‌های کاریابی در سطح عمومی فعالیت دارند و موسسه‌های کاریابی تخصصی که فارغ التحصیلان را به سمت مشاغل تخصصی هدایت کنند، وجود ندارد که باید این مسئله مورد توجه و برنامه ریزی قرار بگیرد تا بتوانیم سهم موثری در اشتغال فارغ التحصیلان داشته باشیم.

اکبرنیا تاکید کرد: از آنجایی که موسسه‌های کاریابی در میان مردم شناخته شده نیستند صفحه‌ای به منظور معرفی این موسسه‌ها  در سایت وزارت کار راه اندازی کرده‌ایم تا متقاضیان  بتوانند به سهولت به صفحه این موسسات دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
خوب مردمو سرکار گذاشتین
آخرین اخبار