از 230 هزار متقاضی شغل چه تعداد مشغول بکار شدند؟!

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار گفت: از ابتدای سال 230 هزار کارجو به موسسات کاریابی مراجعه کرده‌اند که از این میان 70 هزار نفر مشغول به کار شده‌اند.

از 230 هزار متقاضی شغل چه تعداد مشغول بکار شدند؟!محمد اکبرنیا مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آمار مراجعه در 5 ماه نخست سال 94 اظهار کرد: 230 هزار نفر در 5 ماهه نخست سال 94 به موسسه‌های کاریابی مراجعه کرده‌اند که از این میان بیش از 70 هزار نفر مشغول به کار شده‌اند.

 وی افزود: 78 درصد از افرادی که مشغول به کار شده‌اند تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

  مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار با اشاره به نظارت بر موسسه‌های  کاریابی تصریح کرد: موسساتی که بر اساس بخشنامه عمل نکند، در مرحله اول تذکر می‌گیرد و در مرحله بعدی به هیئت معرفی و بر اساس مصوبه، مجوز کاریابی آن باطل می‌شود.

اکبر نیا در خصوص نحوه نظارت بر موسسه‌های کاریابی افزود: تمام امور مرتبط با مجوز و نظارت کاریابی‌های داخلی به استان ها واگذار شده است و بر این اساس ماهیانه یا دو ماه یکبار بر عملکرد کاریابی‌ها نظارت می‌کنند و همچنین تمام عملکرد کاریابی‌ها و مشخصات کارجویان و فرصت‌های شغلی کارفرمایان و افراد مشغول به کار در سامانه ثبت می‌شود و گزارش‌ها آنلاین به مقامات ابلاغ می‌شود.

 وی اضافه کرد: نظارت بر موسسه‌های کاریابی خارجی نیز از طریق مرکز انجام می‌گیرد.

اکبر نیا تاکید کرد: سهم کاریابی ها در حال حاضر چشمگیر نیست و امیدواریم که بتوانیم این سهم را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار