انتقاد صریح حجت الاسلام و المسلمین ناصحی به سازمان مدیریت بحران

رئيس کميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بازديد از مرکز فرماندهی و مديريت بحران شهر تهران با اشاره به حساسیت کار امداد رسانی در حین بحران و آموزش گروه های مردمی قبل از بحران ، گفت: سوله های بحران باید در اختیار آموزش و مدیریت بحران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقيم ناصحی رئيس کميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهميت فراهم آوردن تجهيزات لازم برای پيشگيری از وقوع بحران در تهران اظهار کرد:اقدامات  فرهنگی و آموزشی در اين زمينه در افزايش قدرت اجرايی ستاد و سازمان مديريت بحران شهر تهران تاثیر بسزایی دارد.

وی با بيان اهميت نقش ستاد و سازمان در زمينه تدوين آيين نامه های لازم برای مقاوم سازی، پيشگيری از گسترش شهر و رسيدگی به موضوع ساخت و ساز روی گسل ها گفت: ضمانت اجرايی در این زمینه به عنوان يکی از پيش نيازهای اصلی برای تدوين و اعمال مقرارت است از این رو خواستار افزايش قدرت اجرايی ستاد مديريت بحران هستیم.

رئيس کميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به موقعيت سياسی تهران و نيز حضور بخش عظيمی از جمعیت کشور در اين شهرتاکید کرد:تهران به دلیل قرارگیری در موقعیت پایتخت نیازمند برنامه ریزی و تعیین بودجه های لازم در این امر است.

حجت الاسلام و المسلمین ناصحی در ادامه به بررسی وضعيت پايگاه های مديريت بحران در سطح شهر تهران پرداخت و گفت: پايگاه ها متعلق به سازمان مديريت بحران است که زمانی به طور موقت تعدادی از آنها در اختيار سازمان ورزش قرار گرفت و اکنون با توجه به گستردگی کار و حساسيت موضوع سوانح طبيعی بايد به طور کامل در اختيار مديريت بحران قرار گيرد.

وی افزود: سازه در نظرگرفته اين پايگاه ها ويژه مديريت بحران است تا در برابر سوانحی چون زلزله و طوفان و ديگر خطرات طبيعی ايمن باشد و در شرايط عادی برای آموزش و آمادگی و در شرايط بحرانی برای امدادرسانی استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ناصحی با اشاره به اين که سازمان ورزش بر اساس بودجه مستقلی که دارد می تواند سوله های ديگری تهيه کند يا بسازد ، گفت: در اين زمينه بايد با حضور شورای شهر ، مديريت سازمان ورزش و سازمان مديريت بحران توافق مجددی صورت گيرد تا پايگاه ها در اختيار ستاد قرار گيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار