رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مطرح کرد:

برنامه اتحادیه لوازم خانگی برای جلوگیری از قاچاق

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از برنامه این صنف برای مبازره با قاچاق خبر داد و گفت: اگر وزارت صنعت صدور کارت گارانتی لوازم خانگی را به این اتحادیه واگذار نماید تا دوسال آینده حجم لوازم خانگی قاچاق دربازار نصف خواهد شد.

برنامه اتحادیه لوازم خانگی برای جلوگیری از قاچاقبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد طحانپور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی امروز در نشست خبری با اشاره به برگزای نمایشگاه عرضه  لوزام خانگی گفت: این نمایشگاه از 1 تا 6 مهر ماه در شبستان مصلی تهران در فضایی به وسعت 5 هزار متر مربع برگزار میشود.

وی افزود: در این نمایشگاه بهترین کالاهای تولید انتخاب شده و برای فروش به مردم عرضه می‌شوند. 

رئیس اتحادیه فروشندگان تصریح کرد: همچنین وزارت کار بن‌هایی به کارگران داده که با این بن‌ها می‌توانند از تخفیف 5 درصدی لوازم خانگی استفاده نمایند.

طحانپور با اشاره به حضور 45 برند دراین نمایشگاه گفت: 60 درصد شرکت کنندگان در این نمایشگاه تولید داخل و 40 درصد آن خارجی است و یکی از اهداف ما در عرضه لوازم خانگی خارجی این است که با قاچاق کالا مبارزه شود و دراین راستا کالاهای خارجی عرضه شده در این نمایشگاه همگی از مبادی رسمی به کشور وارد شده و گارانتی آنها اصل است .

وی با تاکید بر اینکه درشرایط کنونی لوازم خانگی دارای قیمت مناسبی است گفت: توصیه ما به مردم این است که برای خرید اقدام نمایند.

طحانپور به اینکه نیز اشاره کرد: اتحادیه لوازم خانگی در این نمایشگاه برنامه ویژه‌ای برای عرضه لوازم خانگی با قیمت مناسب دارد و در پنج سبد کالایی لوزام مورد نیاز را به قیمت 5 تا10 میلیون تومان دراختیار مصرف کننده قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: دراین سبدهای کالایی، کالاهای درجه یک تولید داخل عرضه می‌شود و همچنین کالاهایی در این سبد وجود دارد که در بازار به زیر قیمت عرصه نشوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به وام های کالاهای ایرانی که از طرف دولت اعلام شده است گفت: پیشنهاد ما این است که اگر هدف از اعطای این وام  چرخیدن چرخه تولید است بانک‌ها این وام را  با فاکتور معتبر اتحادیه به خریداران بدهد و اتحادیه اقلام مورد نظر را به طور رایگان درب منزل خریدار تحویل ‌دهد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به پلمپ شرکت سامسونگ توسط سازمان استاندارد گفت: تولیدات این کارخانه دارای استاندارد اروپا و استاندارد کره بودند اما با استانداردهای ایران همخوانی نداشتند و در این راستا سازمان استاندارد آنها را ملزم به دریافت استاندارد ایران کرد و شرکت سامسونگ پلمپ نشده است و به تولید خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در شرکت سامسونگ نزدیک به دو هزار نفر مشغول به کارهستند گفت: حداقل 800 دفتر خدمات پس از فروش این شرکت در حال فعالیت است و هر کدام از آنها نزدیک به 10 نفر پرسنل دارد و با توجه به تعداد زیاد افرادی که در این کارخانه مشغول به کار هستند پیش‌بینی می‌شود که تا 4 سال آینده کالای سامسونگ با این برند از ایران صادر شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در کشور هزینه تولید بالا است گفت: تقویت ناچیر قیمت میان کالای تولید داخل و کالای خارجی موجب شده تا رغبت به سمت تولیدات خارجی بیشتر باشد.

وی از طرح ویژه اتحادیه لوازم خانگی برای کاهش قاچاق خبر داد و گفت: ما به وزارت صنعت پیشنهاد کرده‌ایم تا جهت مبارزه با قاچاق لوازم خانگی صدور کارت گارانتی را به این اتحادیه واگذار نماید تا این اتحادیه بتواند بر آن نظارت کند اما متاسفانه وزارت صنعت در برابر آن مقاومت می‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: اگر این طرح اجرا شود در دو سال آینده حجم لوازم خانگی قاچاق در بازار نصف می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر هدف دولت کوچک شدن است باید کارها را به نهادهای مرتبط واگذار نماید تا بتوان از ورود کالای قاچاق به کشور نیز جلوگیری شود.

طحانپور در ادامه صحبت‌های خود به این نکته نیز اشاره کرد: که بیشترین حجم قاچاق از طریق شهرهای مرزی به کشور وارد می‌شود و بسیاری از آن از طرق سهمیه مرزنشینان است.

وی ادامه داد: البته برای مبارزه با این موضوع باید برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شود چرا که در شهرهای مرزی اگر جلو واردات کالا با سهمیه مرزنشینی گرفته شود قشر عظیمی از ساکنان آن بیکار می‌شوند و این موضوع برای اقتصاد کشور سم است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار