وکیلی:اکنون جایگاه ما در میان هشت تیم برتر جهان است

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: هدف نهایی والیبال ایران کسب سهمیه المپیک است .

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان محمد وکیلی درباره عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی والیبال گفت: به نظر می رسد که تیم ملی والیبال ایران انتظارات مردم را برآورده نکرده است اما دلیل این موضوع عملکرد بازیکنان نیست بلکه انتظارات مردم رشد سریعتری از والیبال ایران دارد.

وی با بیان اینکه برای بررسی عملکرد یک تیم باید دو دوره حضور در یک تورنمت را بررسی کرد، گفت: اگر تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی امسال نسبت به چهار سال پیش رتبه بهتری کسب کند، یعنی پیشرفت داشته است.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان با بیان اینکه انتظارات از والیبال ایران دو حالت منطقی و یا احساسی دارد، گفت: انتظارات احساسی این است که تیم ملی در بین سه تیم برتر جهان قرار گیرد، اما انتظار منطقی این است که نسبت به دوره قبل عملکرد بهتری در مجموع داشته باشد.

وی تاکید کرد: تیم ملی والیبال ایران در حال حاضر در بین هشت تیم برتر جهان است و حفظ این موقعیت خود کار بسیار مشکلی است و باید در مدت چند سال آهسته آهسته جایگاه را ارتقا داد و بعد از چند سال به جمع چهار تیم برتر جهان رفت. البته گفتن این هدف راحت است اما دسترسی به آن بسیار مشکل زیرا در بین قدرتمندترین تیم ها قرار داریم.

وکیلی در ادامه به عملکرد تیم ملی والیبال در مسابقه با لهستان و آمریکا اشاره کرد و گفت: اینکه دو ست از قهرمان جهان امتیاز بگیری کار آسانی نیست و یا اینکه آمریکا را به چالش بکشی به سادگی نیست.

وی گفت: مردم انتظار دارند که تیم ملی در مدت دو سال به مدال جام جهانی دست یابد اما رشد اینگونه ای در عمل امکان پذیر نیست زیرا سایر تیم ها بیکار ننشسته اند. در ضمن رشد یک رشته ورزشی با این سرعت مشکلات خود را نیز به همراه خواهد داشت.

این مربی والیبال پایه ایران گفت: بازیکنان خوبی در اختیار داریم که هدف آنان تلاش برای پاسخگویی به انتظارات منطقی مردم و افتخارآفرینی است. به دلیل پیروزی های گذشته انتظارات مردم بالا رفته است و آنها انتظار تداوم این روند را دارند. به عنوان مثال تیم ایران در سال جاری پنج مسابقه با آمریکا در لیگ جهانی و جام جهانی داشته است که دو پیروزی و سه شکست حاصل آن است. آمریکا تیم ساده ای نیست و از روز نخست در جام جهانی صدرنشین بوده است.

وی با بیان اینکه البته تیم ایران باید برابر آرژانتین پیروز می شد، گفت: والیبال ایران برای تیم هایی مانند آمریکا، لهستان، ایتالیا و برزیل حریف ساده ای نیست. هدف نهایی ایران کسب سهمیه المپیک است. اگر در اردیبهشت ماه به هدف دست یافتیم که نشان دهنده رشد والیبال است چون برای نخستین بار به المپیک صعود کردیم، اما اگر در کسب سهمیه ناکام شدیم، نسبت به اهداف والیبال ایران کم کاری شده است.

وکیلی تاکید کرد: ورود به المپیک سخت تر از نتیجه گرفتن در المپیک است زیرا بازیکنان ایران برای کسب سهمیه استرس دارند و اگر موفق شوند به مراتب عملکرد بهتری در این رقابت ها خواهند داشت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار