فرانس2:

مشاوران اوباما خواستار همکاری با پوتین درباره سوریه هستند

شبکه تلویزیونی فرانس دو اعلام کرد مشاوران رئیس جمهور آمریکا خواستار همکاری با رئیس جمهور روسیه درباره مسئله سوریه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس دو در واشنگتن گفت مشاوران اوباما در رابطه با سوریه خواستار همکاری با پوتین هستند. 

«ژاک کاردوز» درباره روابط آمریکا و روسیه توضیح داد: بدون تردید می توان گفت میان ولادیمیر پوتین و باراک اوباما روابط بسیار سردی حکمفرماست. در طول دوازده ماه گذشته، آنان فقط یک بار تلفنی صحبت کرده اند. آخرین باری که یکدیگر را دیدند نیز به نوامبر سال 2014  باز می گردد؛ اما دو طرف احتمالاً در جریان مجمع عمومی سازمان ملل در بیست و هشتم (6 مهر) سپتامبر آینده بایکدیگر ملاقات خواهند کرد. اگرچه آمریکایی ها هنوز (در خصوص این دیدار) تصمیم نگرفته اند.

وی افزود: اما وقتی یک درجه از سطح روسای جمهور پائین تر می آییم و به سطح وزرا می رسیم، اوضاع کاملاً متفاوت است. جان کری از یک گام جدید رو به جلو با روس ها سخن به میان آورده است. وزرای دفاع آمریکا و روسیه بایکؤژدیگر صحبت کرده اند و براساس آنچه در پنتاگون گفته می شود، آنان مجدداً در روزهای آینده بایکدیگر صحبت خواهند کرد.

 پرسش این است که آیا امکان دارد باراک اوباما نظر و  راهبردش را تغییر دهد و  در بمباران داعش با روس ها همکاری کند. مشاوران  اوباما در کاخ سفید او را به انجام این کار ترغیب می کنند. اما مسلماً هنوز هیچ تصمیمی  گرفته نشده است. 

بدون تردید به دو دلیل تمایل به حرکت در این مسیر وجود دارد. نخست اینکه راهبرد مبتنی بر تامین مالی معارضان سوری کارایی ندارد. دوم اینکه هیچکس نمی خواهد ولادیمیر پوتین را در رابطه با پرونده ای به این مهمی تنها با دست باز به حال خود رها کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار