نتایج جایابی دندانپزشکان خارج از کشور هفته اول مهر اعلام می‌شود

جزئیات بیست و ششمین دوره آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور اعلام شد و نتایج نهایی آن هفته اول مهرماه منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارنامه علمی محتوی نمره، رتبه و مجاز بودن داوطلب به ادامه تحصیل در سال های سوم، چهارم، پنجم دندانپزشکی یا گذراندن واحدهای تکمیلی (طبق لیست مرکز خدمات آموزشی) از طریق پایگاه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

بر اساس مصوبه ۱۷ خرداد ۹۴ شورای عالی ارزشیابی مدارک تحصیلی (اطلاعیه شماره ۲) داوطلبان برای ارزشیابی مدرک تحصیلی خود می توانستند یکی از سه مسیر را انتخاب کنند.

این افراد می‌توانستند یا به انتخاب محل و شروع به تحصیل از سال پنجم ، چهارم، سوم دندانپزشکی یا بر اساس لیست واحدهای تکمیلی اقدام کنند، یا از انتخاب محل انصراف دهند و برای شرکت مجدد در آزمون دوره بعد تمایل خود را اعلام کنند و یا اینکه ضمن انصراف از انتخاب محل و انصراف از شرکت در آزمون دوره بعد به منظور تطبیق واحد به یک دانشگاه مادر معرفی شوند.

تبصره‌: دانش آموختگان دانشگاه های نامعتبر نیز مجاز بودند که با توجه به نمره و رتبه محل تحصیل را انتخاب کنند.

نتایج نهایی جایابی هفته اول مهرماه ۹۴ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در صورتی که افراد هم از انتخاب محل و هم از شرکت در آزمون دوره بعد انصراف دهند و برای تطبیق واحد اقدام کنند باید با قبول پرداخت هزینه های مترتب، بعد از دریافت معرفی نامه از مرکز خدمات آموزشی، به یکی از دانشگاه های مادر (تهران، شهیدبهشتی، مشهد، اصفهان، شیراز) جهت تطبیق واحد مراجعه کنند.

این مسیر یک نیمسال تحصیلی طول کشیده و در این فرآیند، نتیجه اعلام شده توسط دانشگاه، غیرقابل تجدید نظر و قطعی تلقی می شود. این گروه از داوطلبان موظفند پس از تطبیق واحد در یکی از دانشگاه های مادر، شخصاً نسبت به اخذ پذیرش از یکی از دانشکده های دندانپزشکی کشور اقدام کنند. وزارت بهداشت مسئولیتی در قبال اخذ پذیرش برای این افراد ندارد.

انتخاب هر یک از این سه مسیر، برای داوطلبان قطعی بوده و قابل تجدید نظر نیست.

با توجه به متفاوت بودن میزان شهریه دانشگاه های مختلف، داوطلبان موظفند پیش از انتخاب محل تحصیل از مبلغ شهریه دانشگاه های مورد نظر خود به صورت مراجعه به سایت دانشگاه و یا مراجعه حضوری آگاه شوند . پس از قبولی هیچ عذری پذیرفته نیست.

ظرفیت واحدهای تکمیلی ۱۲۹ نفر، ظرفیت سال پنجم دندانپزشکی ۷۲ نفر، ظرفیت سال چهارم دندانپزشکی ۷۷ نفر و ظرفیت سال سوم دندانپزشکی ۱۰۶ نفر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار