قائید رحمت:جای اورژانس‌های روان پزشکی در کشور خالی است

عضو هئیت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای اورژانس، فعال، چابک و توانمند در کشور تلاش شود و امروز جای خالی اورژانس‌های روان پزشکی احساس می شود.

قائیه رحمت:جای اورژانس‌های روان پزشکی در کشور خالی است
عباس قائید رحمت، عضو هئیت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: لازم است  اورژانسی که در کمترین زمان بالاترین بهره وری را با نیروهای توامند، متخصص، با تجربه و ماهر و با امکانات و تجهیزات دارد، در کشور فراهم کرد.

قائید رحمت ادامه داد: این موضوع به صورت ویژه در مورد تصادفات سهمگین پس از ضربه به فرد و نیز جانبازانی که بعد از جنگ دچار ضربه های روانی با انفجار بمب و خمپاره یا احتلال روان شناختی( ptsb) شده اند، بیش از پیش اخساس می شود و در حال حاضر نیز روشهای روان شناختی خوبی مانند حرف زدن یا نوشتن برای اقدامات درمانی آنها وجود دارد.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید، وزیر بهداشت در حال ایجاد اورژانسهای مستقل است که می تواند هم در محل اورژانس و هم در محل حادثه خدمات درمانی به اشخاص ارائه دهد.

قائید رحمت اظهار کرد: هلال احمر می تواند در بحثهای روان شناسی برای افرادی که دچار زلزله، سیل یا توفان شده اند اکیپهای امدادی خوبی را فراهم کند.

وی گفت: اقدامات امداد و نجات و پلیس در کشورهای توسعه نیافته به طور مثال در مورد حادثه خودکشی یک فرد و در مورد بیماری روان شناختی کمتر اتفاق می افتد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار