واعظی:مذاکرات با فرانسه در زمینه ساخت ماهواره ملی/همکاری با اپراتور بزرگ فرانسوی

وزیر ارتباطات گفت: از محورهای مهم در مذاکره با هیات فرانسوی ساخت ماهواره ملی و نیز همکاری با یکی از بزرگترین اپراتورهای فرانسوی بود.

واعظی:تفاهم با هیات فرانسوی حول 4 محور اصلی
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه مراسم دیدار با هیات فرانسوی در تهران با اشاره به مجموعه همکاری های ایران و فرانسه اظهار کرد:پس از توافق وین مذاکرات متعددی با کشورهای اروپایی انجام شد که در این بین کشور فرانسه همکاری خوبی داشت تا عقب افتادگی های دوره تحریم رابه سرعت جبران کند و امروز هیات اقتصادی فرانسه به همراه 8 شرکت حضور یافتند و مذاکرات ما حول چهار محور به تفاهم رسید.

وی افزود:یکی از محورهای مذاکرات در خصوص  ماهواره ملي و بررسي پرتاب آن بود و نیز شرکت های ایرباس وتالس ايمنجا بود  که در این خصوص مذاکرات فردا در شورای فضای مجازی ادامه می یابد.

واعظی در ادامه عنوان کرد:شرکت های سازنده تجهیزات مخابراتی همراه این هیات تجاری فرانسه هستند و پروژه های زیادی در زمینه شبکه برای همکاری داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:بحث های مشاوره ای با پروژه های متعدد در حوزه ارتباطات نیز انجام شد تا به موضوع امنیت شبکه پرداخته شود.

واعظی در خصوص همکاری اپراتورهای فرانسه با اپراتورهای کشور تصریح کرد:در این هیات تجاری،نماینده یکی از اپراتورهای بزرگ فرانسه به نام اورنج است که در 28 کشور دنیا حضور فعال دارد  و نمایندگان آن برنامه هایی در ارتباط با همکاری متقابل با اپراتورهای ايران دارند.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک،ارتباطات و فناوری اطلاعات و مبادله تجربیات و دیدگاه های فعالان بخش دولتی و خصوصی ادامه داد:امروز مرکز تجاری فرانسه افتتاح شد و این موضوع می تواند زمینه ای برای فعالیت های بیشتر فراهم کند .

واعظی در خصوص زمان اجرایی شدن قراردادها و تفاهم نامه های مذاکرات گفت:مذاکراتی که انجام می دهیم روی پروژه های بزرگ است و بحث ماهواره به مدت زمان زیادی برای ثمر رسیدن نیاز دارد  و در اجرای پروژه ها مقدمات کار را فراهم می کنیم و مراحل را برای به سرانجام رساندن طی میکنیم و امیدواریم مردم در اسفند یا فروردین ماه نتایج این مذاکرات را ببيننند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان در خصوص نقش فرانسه در مذاکرات 1+5 گفت:روابط ایران و فرانسه از گذشته تاکنون فراز و نشیب های بسیاری داشته اما اکنون دو طرف تصمیم گرفتند نام جدیدی از روابط را آغاز کنند.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار