تشدید نگرانی از تصویب قوانین ضد مهاجرت در مجارستان

تصویب قوانین ضد مهاجرت در مجارستان، نگرانی مقامات سازمان ملل را به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، مجارستان روز دوشنبه قوانین ضد مهاجرتی جدیدی را تصویب کرد که به موجب آنها ارتش از اختیارات بیشتری برای سرکوب مهاجران و پناهجویان برخوردار می شود.

بانکی مون – دبیر کل سازمان ملل – در واکنش به این اقدام،  نگرانی شدید خود را از رفتار های خشونت آمیز علیه مهاجران و پناهجویان در اروپا اعلام کرد. وی در آستانه برگزاری دو نشست مهم اتحادیه اروپا، از سران کشورهای اروپایی خواست با شفقت و رهبری مدبرانه، بحران مهاجرت را مدیریت کنند.

بانکی مون نگرانی خود را از وخامت اوضاع پناهجویان و مهاجران در اروپا ابراز داشت. چرا که کشورهای اروپایی با بستن مرزهای خود به روی مهاجران و پناهجویان، از پذیرش آنها خود داری می کنند. آنها همچنین با اجرای قوانین ضد مهاجرتی بر تشدید رفتارهای غیر انسانی علیه پناهجویان افزوده اند. این درحالیست که کمبود منابع و امکانات کافی نیز بر وخامت اوضاع افزوده است.

اظهارات دبیر کل سازمان ملل اندکی پس از اقدام مجارستان در مقابله نظامی با مهاجران و پناهجویان منتشر شد. 

صدها هزار مهاجر و پناهجو سال جاری میلادی به سوی مرزهای اروپای غربی هجوم بردند. برخی از این کشورها با بستن مرزهای خود و برخی دیگر با انتقال آنها به مکانی دیگر، به مقابله با هجوم بی سابقه آنها برآمده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار