قالیباف: با کمک دولت می‌توانیم حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم

شهردار تهران با تأکید بر این که مطالبه‌گیری از دولت باید بر اساس منطق باشد، گفت: ما با کمک دولت می‌توانیم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

قالیباف: با کمک دولت می‌توانیم حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم /مطالبه‌گیری از دولت باید بر اساس منطق باشدبه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح مترو قائم که امروز (سه‌شنبه) با حضور رئیس جمهور، وزیر دادگستری و جمعی از مسئولان کشوری و شهری برگزار شد، با بیان این که کارگران ما برای ساخت مترو به صورت شبانه‌روزی در شرایط بسیار سخت و دشوار کار می‌کنند، اظهار کرد: پول، مترو و تونل را نمی‌سازد بلکه انسانیت کارگران ما مترو را می‌سازد.

وی با اشاره به این که امنیت و آزادی حق مردم است، افزود: حمل و نقل عمومی نیز حق اجتماعی و حق عمومی شهروندان است که  محقق کردن این حق قطعاً بر گردن دولتمردان و مسئولین کشور است.

شهردار تهران با بیان اینکه در تمام کشورهای دنیا برای ساخت مترو 30 درصد شهروندان کمک کرده و 70 درصد آن را شهرداری و دولت پرداخت می‌کند، تصریح کرد: ساخت ایستگاه مترو برای شهروندان زحمت بسیاری دارد چرا که آن‌ها مجبورند سروصداهای زیادی در این خصوص تحمل کنند.

قالیباف با تأکید بر این که با ساخت مترو می‌توانیم آسایش و رفاه را در حوزه محیط زیست و اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم، یادآور شد: مترو حتی در زمان‌های بحران بهترین و امن‌ترین مکان برای مردم است.

وی با تأکید بر این که با ساخت مترو می‌توانیم در وقت مردم صرفه‌جویی کنیم، افزود: شهرداری تهران حمل و نقل عمومی را در اولویت کارهای خود قرار داده و از کل بودجه خود، 30 درصد را برای نگهداشت و هزینه‌های جاری (حقوق، غذا و غیره) قرار داده و 70 درصد مابقی را به بخش توسعه‌ای متمرکز کرده است.

شهردار تهران با بیان این که اگر 70 درصد بودجه شهرداری را که در بخش توسعه‌ای متمرکز شده  100 درصد در نظر بگیریم، اضافه کرد: این بودجه حداقل 58 درصد و حداکثر 62 درصد متمرکز به موضوع حمل و نقل عمومی (مانند مترو، اتوبوس و...) متمرکز بوده است.

قالیباف با تأکید بر این که شهرداری هیچ گونه عدم همکاری با وزارتخانه‌ها و دولت ندارد، تصریح کرد: ما به مردم و دولت قول می‌دهیم که اگر با یکدیگر همراهی داشته باشیم، می‌توانیم به راحتی حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

وی با بیان این که در سال 93 ساخت یک کیلومتر مترو 150 میلیارد تومان هزینه دربرداشته است، اضافه کرد: امروزه این رقم به 230 میلیارد تومان رسیده و این در حالی است که بودجه سال 93، 275 میلیارد تومان بوده و دولت تنها 109 میلیارد تومان به ما پرداخت کرده است.

شهردار تهران با بیان این که مطالبه‌گری از دولت باید بر اساس منطق باشد، یادآور شد: باور ما این است که دولت می‌تواند بدون این که از جایی اعتبار کسر شود فرصتی را برای ما فراهم کرده و به ما کمک کند.

قالیباف با اشاره به همکاری زنگنه وزیر نفت با شهرداری تهران افزود: ما برای کمک‌رسانی در خصوص یک موضوع مهم به تصمیم‌گیری شخص شما نیاز داریم و می‌توانیم با تحقق آن در شش ماهه اول سال 96 و با ظرفیت سازی حمل و نقلی که امروز سه میلیون نفر را در شهر جابه‌جا می‌کند، به 10 میلیون نفر برسانیم.

وی با تأکید بر این که برای کار نکردن ده‌ها بهانه می‌توانیم بیاوریم، گفت: هدف ما از کار کردن خدمت‌رسانی به مردم است چرا که مسئولین توانستند با یک اقدام و همدلی با یکدیگر تحریم‌های ظالمانه آمریکا را بشکنند و هدف ما خدمت‌رسانی به مردم است.

شهردار تهران با تأکید بر این که امروزه مجموعه مدیریت شهری در دولت‌های متعدد و همچنین در کلانشهرها شناخته نشده است، تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند بار بزرگی را از روی دوش دولت بردارند چرا که مردم از دولت توقع دارند که مشکل اقتصادی آن‌ها را حل کند و این در حالی است که ما با همدلی یکدیگر می‌توانیم این امر را به جلو ببریم و به مشکلات فائق آییم.

قالیباف در پایان با بیان این که بنده فرزند انقلاب هستم، بیان کرد: امیدواریم که دولت یازدهم در کارهای خود موفق شود چرا که در غیر این صورت به مردم آسیب می‌رسد به همین منظور ما با همه وجود برای موفقیت این دولت تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
مترو اراک, خط ۳ و ۴ مترو شیراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
مترو پرند, مترو پردیس, ریل باس شهرری, ریل باس شهرقدس, ریل باس قم سلفچگان, مونوریل اراک شهرجدید مهاجران
آخرین اخبار