قالیباف: بی‌تدبیری آل سعود در حادثه منا مشخص است

شهردار تهران با اشاره به حوادثی که امروزه در منطقه خاورمیانه رخ می دهد،گفت: مردم ما به خصوص بسیج مستضعفین نباید به این اتفاقات بدون تحلیل نگاه کند چرا که بی‌تدبیری، کوتاهی و بی‌عرضگی آل‌سعود در حادثه منا مشخص و معلوم است.

قالیباف: بی‌تدبیری آل سعود در حادثه منا مشخص استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان محمدباقر قالیباف شهردار تهران در همایش بزرگ بسیجیان شهرداری تهران که امروز( دوشنبه ) به مناسبت هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با بیان این که هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و جوانمردی‌های جوانان این سرزمین است، اظهار کرد: آن‌ها مظلومانه جان خویش را فدا کرده و به سوی پروردگار خویش مهاجرت کردند.

وی با تأکید بر این که باید قدر بسیج را بدانیم افزود: بسیج فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه تولید کرد و باعث شد که این فرهنگ تا به امروز در جامعه حاکم باشد و همچنین یک وحدت مقدس در میان ملت ما بماند.

شهردار تهران با بیان این که مشارکت در بحث دفاع مقدس باید بر اساس باورهای انقلاب، خدمت و پیشرفت برای کشورمان باشد، یادآور شد: با انداختن چفیه بر دوش‌مان مسئولیت سنگینی را می‌پذیریم چرا که برای تداوم فرهنگ دینی‌مان بسیج می‌تواند ما را به همه پیشرفت‌های مادی و معنوی خود برساند.

قالیباف با اشاره به حوادثی که امروزه در منطقه خاورمیانه رخ می دهد، تصریح کرد: مردم ما به خصوص بسیج مستضعفین نباید به این اتفاقات بدون تحلیل نگاه کند. چرا که بی‌تدبیری، کوتاهی و بی‌عرضگی آل‌سعود در حادثه منا مشخص و معلوم است.

وی اضافه کرد: نوع رفتاری که آل سعود با مردمی که چندین ساعت روی هم ریخته بودند، داشت بسیار ناپسند بود و حداقل از آغاز حادثه تا به امروز این امر حاکی از این است که آن‌ها با اسلام ناب دشمنی دارند.

شهردار تهران ادامه داد: یک رابطه اندیشه‌ای و فکری و همچنین سیاسی بین بمباران‌هایی که در یمن و غیره اتفاق می‌افتد وجود دارد چرا که این امر نشان دهنده جنایت آل سعود به مردم مظلوم بحرین، یمن و غیره است.

قالیباف با بیان این که باید باور داشته باشیم که در این روزها، سال‌ها بیش از نیم قرن گذشته اسلام ناب و آمریکایی‌ها به تمام معنا در مقابل یکدیگر هستند، یادآور شد: یادمان نرود که سرمنشأ تمام این حوادث و کسی که آن‌ها را اجرا می‌کند، آمریکاست و او به عنوان دشمن ما طراحی‌های بسیاری در این مورد انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر این که از تمدن کشور آمریکا 200، 300 سال است که می‌گذرد، افزود: هر جایی که جرم و جنایت اتفاق می‌افتد، آمریکا در آن خون‌ریزی‌ها دخیل بوده و حاصل این کارش بردن منافع انسانی از ملت‌هاست و با این کار از دموکراسی از کشورها و رژیم‌ها حمایت می‌کند.

شهردار تهران با تأکید بر این که ما در بسیج و فرهنگ بسیج مستضعفین با قلب و باورهای قلبی از آرمان‌های ملت‌مان دفاع می‌کنیم تصریح کرد: ما با باورهای قلبی و دینی‌مان می‌توانیم بر همه مسائل فائق آییم چرا که تفکر بسیج و جهادی این چنین است.

قالیباف با اشاره به این که بسیج با دست خالی ولی همت عالی از باورهای قلبی و با آگاهی داشتن می‌تواند از منافع خود دفاع کند، افزود: یادمان نرود اگر عزت آن روز پشت خاکریزها از جنس دفاع مقدس بود، امروزه عزت ما، عزت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و همچنین خدمت‌رسانی به خلق خداست.

وی تصریح کرد: امروزه برای کار نکردن هزاران دلیل وجود دارد، اما ما با باور قلبی و آگاهی در راستای خدمت‌رسانی و عزت جمهوری اسلامی کار می‌کنیم و همیشه در ذهن داریم که خدا همه چیز را می‌بیند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار