قالیباف : کاهش صدور پروانه ساخت در آمد شهرداری را کاهش داده است

شهردار تهران گفت: در سال های اخیر کاهش صدور پروانه ساخت و ساز در سطح شهر درآمد شهرداری را کاهش داده است.

قالیباف : کاهش صدور پروانه ساخت در آمد شهرداری را کاهش داده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره برداری از 200 دستگاه اتوبوس دو کابین و ورود اتوبوس های هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی که امروز (چهارشنبه)در بوستان ولایت برگزار شد با اشاره به اقداماتی که در ده سال گذشته در حوزه حمل و نقل اتوبوسرانی انجام شده است ،اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته و ما در حال پیشرفت هستیم. 

وی با اشاره به روزهای نخستین خود در حوزه مدیریت شهری افزود: از زمانی که بنده به عنوان شهردار تهران فعالیت خود را شروع کرده‌ام بزرگترین چالش شهر اتوبوس‌رانی بود اما با ورود به این بخش تلاش کردم تا مشکلات و چالش های موجود را برطرف کنم . 

شهردار تهران اضافه کرد: در ابتدای شروع مدیریتم ناوگان اتوبوسرانی شهر 18 هزار پرسنل داشت که به خاطر رفتارهای درست و یا نادرست گذشته با مشکلاتی مواجه بودند و اعتراضات و اعتصاباتی هم در این خصوص داشتند. 

قالیباف با بیان اینکه امروزه پس از گذشت 10 سال کیفیت اتوبوس ها و سیستم اتوبوس‌رانی بهتر شده و مردم می‌توانند با آرامش بیشتری از این اتوبوس ها استفاده کنند ،تصریح کرد: ما هنوز در این خصوص مشکلاتی داریم چرا که نقاطی از شهر مانند منطقه 18، 19، 20 و 21 و بخش هایی از منطقه 4 تحت پوشش اتوبوسرانی قرار نگرفتند و یا اتوبوس های آنها مناسب شهروندان نیست.
 
وی اضافه کرد تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک با ورود اتوبوس های جدید این موضوع حل شود و همه مناطق غیر پوشش در شبکه حمل و نقل استانی قرار گیرند. 

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در گذشته در حوزه کیفیت و مدیریت از ظرفیت‌های اتوبوسرانی به خوبی استفاده نشده بود،یاد آور شد :امروزه اتوبوس های حمل و نقل عمومی در کنترل هستند و هر شهروندی می‌تواند به راحتی از زمان حرکت اتوبوس های مطلع شود.

قالیباف با اشاره به تامین اعتبارات اتوبوس های شهر تهران از سوی دولت افزود: در 5 سال اخیر حتی یک ریال بابت خرید اتوبوس از دولت یارانه نگرفته ایم و صد در صد پول اتوبوس ها را شهرداری پرداخت کرده است. 

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر رکود اقتصادی درکشور شرایط سختی را در حوزه اقتصاد ایجاد کرده است ،تصریح کرد: بخش عمده‌ای از درآمدهای شهرداری از ساخت و ساز بوده ولی امروزه ساخت و ساز گسترده‌ای در سطح شهر اتفاق نمی‌افتد و صدور پروانه نیز کاهش یافته است. 

شهردار تهران گفت: روحیه جهادی و مقاومت یعنی اینکه هرگز خسته و ناامید نشویم بلکه دشمن را ناامید کنیم چرا که ما مکلفیم با تدبیر و منضبط با قوانین و مقررات برای رضایت و اقتصاد کشور  تلاش کنیم چرا که این امر ارتقاء و عظمت انقلاب را در پی دارد. 

قالیباف در ادامه با تاکید بر اینکه این روزها در کاهش آلودگی هوا سهم خود را اجرایی کرده ایم ،تصریح کرد: مابقی دستگاه‌های زیربط نیز باید با ما همکاری کنند تا بتوانیم طول زمان آلودگی را کاهش دهیم. 

وی با بیان اینکه حمل و نقل پاک در دستور کار جدی شهرداری تهران است ،یادآور شد: از همه بانک ها در خصوص بحث حمل و نقل عمومی دعوت به همکاری می‌کنیم. 

شهردار تهران با اشاره به فرسودگی موتورسیکلت های قدیمی که بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارند، گفت: باید در تمامی شهر موتورسیکلت‌های برقی تردد کنند و در این خصوص هم شهرداری تهران 80 درصد اعتبارات را تامین می‌کند. 

قالیباف با بیان اینکه روزانه بیش از 3 هزار و 500 دوچرخه در سطح شهر استفاده می‌شود، تصریح کرد: باید این رقم به 100 هزار دوچرخه افزایش یابد و همچنین باید پیکان‌هایی که روزانه 1200 کیلو آلودگی ایجاد می‌کنند را از رده خارج کنیم. 

وی تاکید کرد: حمل و نقل مسافر و بار یک موضوع کاملا اقتصادی است که در این حوزه دولت‌ها و کشورهای پیشرفته نیز اقداماتی را انجام دادند. 

شهردار تهران در ادامه با اشاره به افتتاح خطوط مترو افزود: 37 کیلومتر در دو سال گذشته تونل مترو احداث و به بهره برداری رسیده و در حال حاضر نیز در بیش از 400 جبهه کاری در مترو شبانه روز نیروهای مشغول به انجام فعالیت هستند و اگر همراهی دولت باشد ما می‌توانیم حمل و نقل 3میلیون مسافر در روز را تا 6 ماهه نخست سال 96 به 10 میلیون مسافر در روز با مترو افزایش دهیم. 

وی تصریح کرد: تا پایان دوره مدیریت شهری خط 7 مترو را به بهره برداری می‌رسانیم و همچنین تا سه سال آینده تمام شاخص های آلودگی‌هوا را کاهش می‌دهیم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار