ضرب‌الاجل سازمان ملل به طرفهای درگیر در لیبی

فرستاده سازمان ملل به دولت‌های رقیب در کشور لیبی هشدار داد در خصوص رد یا پذیرش طرح صلح این سازمان، تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24،«برناردینو لئون،» نماینده سازمان ملل در لیبی، روز سه‌شنبه اعلام کرد مذاکرات این سازمان برای برقراری صلح در این کشور، بیش از این ادامه نخواهد داشت. وی اعلام کرد طرف‌های رقیب باید در خصوص ادامه یا خاتمه این نزاع، تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

مذاکرات صلح لیبی به دلیل مصادف شدن با تعطیلات عید قربان، تا روز شنبه به تعویق افتاد. لئون با اشاره به این موضوع تاکید کرد نمایندگان دو پارلمان رقیب باید تصمیم نهایی خود را روز شنبه اعلام کنند.

دو دولت موازی و رقیب در لیبی، اوت سال گذشته (31 روز منتهی به 9 شهریور 1393) -- زمانی که افراد مسلح به پایتخت حمله کردند و دولت رسمی را به شرق این کشور فرستادند – به وجود آمد. سازمان ملل می‌کوشد با ایجاد مصالحه بین این دو گروه، دولتی واحد  در این کشور تشکیل شود تا از قدرت یافتن گروه‌های تروریستی در لیبی جلوگیری شود.

با این حال، طرح‌های سازمان ملل برای ایجاد صلح به علت اعتراض و کارشکنی هر دو طرف رقیب با شکست مواجه ‌شده است. نماینده سازمان ملل هشدار داد: این آخرین طرح ما خواهد بود و طرف‌های درگیر باید در خصوص رد یا پذیرش آن، تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار