نگرش منفی جمهوری‌خواهان آمریکایی نسبت به مسلمانان

جدیدترین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد شصت درصد از جمهوری‌خواهان در این کشور احساسات منفی علیه مسلمانان دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با توجه به احساسات ضد اسلامی طرفداران این حزب، در تبلیغات خود تلاش می‌کنند موضع تندی علیه مسلمانان اتخاذ کنند. 

بن کارسون یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد به شدت مخالف رئیس‌جمهور شدن یک مسلمان در این کشور است. کارسون در نظرسنجی‌ها بین جمهوری‌خواهان در رده دوم قرار دارد. 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امسال هیچ نامزد مسلمانی ندارد. شورای روابط آمریکا و اسلام از کارسون خواست از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به علت این سخنانش انصراف دهد. 

دونالد ترامپ دیگر نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم سخنان یکی از طرفداران خود را درباره مسلمان بودن باراک اوباما اصلاح نکرد. ترامپ بعدا اعلام کرد سخنان این فرد را نشنیده است. ترامپ بر دوستی با مسلمانان آمریکا تاکید و اعلام آمادگی کرد در صورت رسیدن به ریاست جمهوری یک وزیر مسلمان را تعیین کند. 

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید از اظهارنظرهای خصمانه نامزدان جمهوری‌خواهان انتخابات علیه مسلمانان برای به دست آوردن آرای بیشتر انتقاد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار