جاش ارنست: واشینگتن خود را برای تعطیلی دولت آماده کرده است

سخنگوی کاخ سفید ضمن بررسی مسائل گوناگون از جمله سفر پاپ فرانسیس به آمریکا، اعلام کرد دولت خود را برای تعطیلی آماده کرده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در آغاز نشست خبری امروز خود در کاخ سفید درباره سفر «پاپ فرانسیس» به آمریکا صحبت کرد و گفت رئیس جمهور آمریکا از سفر پاپ به آمریکا خشنود شده است.

وی افزود: هدف از سفر پاپ و دیدارش با مقامات آمریکایی، پیشبرد اهداف سیاسی هیچ فردی نبوده است.

پاپ تاکید کرد که باید مشکلات تغییرات اقلیمی حل شود. پاپ اذعان کرده است که افراد در دنیا باید از فرصت استفاده کنند و به مسئله تغییرات اقلیمی توجه کنند.
جاش ارنست افزود: پاپ در طی پنج روز دیگر از سفر خود فرصت دارد تا پیام های دیگری را بدهد.


جاش ارنست به پرسشی درباره تحریم کردن عاملان حملات سایبری علیه برخی پایگاههای اینترنتی در آمریکا پاسخ داد.
وی گفت: حتی قرار دادن چنین گزینه ای، برای عاملان حملات سایبری خاصیت بازدارندگی خواهد داشت.

سخنگوی کاخ سفید گفت دولت آمریکا خود را برای تعطیل شدن احتمالی دولت آماده می کند.
ارنست همچنین گفت: مقامات ارشد دفتر مدیریت و بودجه دولت آمریکا در واشنگتن حضور دارند تا هرگونه گفتگویی را برای جلوگیری از تعطیل شدن دولت انجام دهند. دولت آمریکا خود را برای تعطیلی احتمالی (در صورت تصویب نشدن بودجه در کنگره) آماده می کند. برنامه ریزی دولت فدرال برای احتمال تعطیل شدن دولت، دوراندیشی خواهد بود.


جاش ارنست در ادامه نشست خبری کاخ سفید به پرسشی درباره ایران پاسخ داد.
وی در پاسخ به اینکه آیا در ماجرای بازداشت اتباع آمریکایی در ایران پاپ فرانسیس میانجی گری می کند گفت: پاپ نفوذ اخلاقی زیادی دارد حتی در میان افرادی که کاتولیک نیستند. رئیس جمهور آمریکا گفته است که تلاش ما برای بازگرداندن افرادی که ناعادلانه در ایران بازداشت هستند ادامه دارد. این مسئله اولویت رئیس جمهور است. ما راههایی مختلف را دنبال کردیم تا این افراد در ایران آزاد شوند اما دریافتیم که اقدامات ما وقتی تاثیر گذار هستند که بیان نشوند.
جاش ارنست از تائید اینکه آیا پاپ فرانسیس برای آزادی اتباع آمریکایی بازداشتی در ایران میانجی گری می کند یا خیر، خودداری کرد.

سخنگوی کاخ سفید گفت مقامات آمریکا در دیدار با مقامات سعودی نگرانی های خود را درباره وضعیت حقوق بشر بیان می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار