واکنش مغرضانه واشینگتن پست به نمونه‌برداری ایران از پارچین

واشینگتن پست مدعی شد نمونه‌گیری ایران از تاسیسات هسته‌ای خود نقض مستقیم پروتکلی است که دولت آمریکا ادعا کرده بود آن را اجرا خواهد کرد.

واکنش مغرضانه واشینگتن پست به نمونه‌برداری ایران از پارچین
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی واشینگتن پست در پایگاه اینترنتی خود در مقاله‌ای مغرضانه به قلم جنیفر روبین نوشت: درست همانطور که پیش بینی شده بود، گزارش ها تاییدکننده این مطلب است که ایران خودش از تاسیسات نظامی پارچین نمونه‌برداری کرده است. این نقض مستقیم پروتکلی است که دولت آمریکا ادعا کرده بود آن را اجرا خواهد کرد. 

همانطور که بسیاری از منتقدان گفته‌اند، اجازه دادن به ایران برای بازرسی از تاسیسات خود، قدرت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تضعیف می کند و سابقه‌ای را برای ایران ایجاد می کند و پروتکل های بازرسی در توافقات دیگر را نیز بی‌تاثیر خواهد کرد. با این حال هنوز فرصت برای بی اثر کردن این لطمات و توافق هسته‌ای وجود دارد. هنوز چند ماه تا «روز اجرا» یعنی یک روز پس از لغو تحریم‌ها باقی است. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش بدهد که ایران تعهدات اولیه خود را به انجام رسانیده است باید منتظر بماند. کنگره هنوز می‌تواند نقشی ایفا کند.

کنگره می‌تواند از اکنون تا روز اجرای توافق راگیری‌هایی انجام بدهد. باید در مورد لغو تحریم های جدید فقط در صورت آزادی آمریکایی هایی که در ایران زندانی هستند، رای گیری کند. به علاوه، باید در مورد تحریم های جدید در صورت ادامه حمایت ایران از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و شواهدی که افزایش حمایت این کشور از گروه های تروریستی را نشان می دهد، رای گیری کند. کنگره همچنین باید پیش از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به آمریکا در مورد ارسال بمب های ضد سنگر به اسرائیل رای گیری کند. 

در خاتمه این مقاله آمده است دموکرات ها از توافقی حمایت می‌کنند که پر از موارد شرم آور است. آنها باید برای تجدید نظر در حمایت از توافقی که مانع دستیابی ایران به بمب می‌شود تحت فشار قرار بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار