محمد خزاعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سینمای ایران قابلیت برگزاری جشنواره سالانه را ندارد

ما در تولید آثار دفاع مقدس ضعیف هستیم و سینمای ایران قابلیت برگزاری جشنواره سالانه را ندارد.

محمد خزاعی دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در خصوص تعطیلی جشنواره فیلم مقاومت به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: جشنواره فیلم مقاومت یکی از جشنواره‌های قدیمی است که به جز چند دوره تعطیلی دیگر مداوم برگزار می‌شد و ما با اینکه در جلسه سیاستگذاری با این نتیجه رسیدیم که تأثیر‌گذاری برگزاری جشنواره سالانه در منطقه بیشتر خواهد بود، وقتی به مرحله عمل رسیدیم، دیدیم تعداد تولیدات ما در این زمینه بسیار کم است.

وی ادامه داد: سینمای ایران قابلیت برگزاری جشنواره سالانه را ندارد شاید در عرصه بین‌الملل موفق باشیم اما در عرصه داخلی آثارمان اندک است.

خزاعی تصریح کرد: وقتی سال گذشته فیلم‌های جشنواره فجر را رصد می‌کردیم متوجه شدیم که در مجموع 7 یا 9 فیلم دفاع مقدس داریم و تنها بخشی از آنها هم در سطح مورد قبول قرار دارند.

وی گفت: با چنین دستمایه‌ای نمی‌توانستیم جشنواره برگزار کنیم و مجبور شدیم جشنواره سالانه را تعطیل کرده و آن را دوباره دو سالانه کنیم.

خزاعی بیان کرد: در تلاش هستیم جشنواره را دوباره احیا کنیم اما بحث اصلی بودجه است اگر بودجه باشد فیلم‌سازان فیلم تولید می‌کنند و جشنواره هم برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشنواره دفاع مقدس را بهانه‌ای برای پویایی عرصه فیلم مقاومت خواند و اظهار داشت: برگزاری جشنواره مقاومت در عرصه بین‌الملل جریان ساز خواهد بود چرا که در کشورهای منطقه جشنواره با این مضامین برگزار نمی‌شود و این جشنواره محل جمع شدن سینمای مقاومت است.

خزاعی خاطرنشان کرد: تنها راهکار تولید آثار دفاع مقدس در نظر گرفتن بودجه مستقل است البته به جز بحث اعتبارات، ما در فیلنامه‌ها نیز ضعف داریم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار