سنندج؛

حکام سعودی باید به فکر اصلاح امور در داخل کشور خویش باشند

امام جمعه موقت سنندج بامحکوم کردن غفلت حکام سعودی در خصوص حفظ امنیت جانی حجاج در منا، گفت: حکام سعودی به جای دوستی با مستکبران و کشتار مسلمانان بی دفاع منطقه باید به فکر اصلاح امور در داخل کشور خویش باشند.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،ماموستا محمدامین راستی، امروز جمعه (سوم مهرماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با انتقاد از سوء تدبیر و غفلت مسئولان آل سعود عربستان، گفت: جای تاسف است افرادی در عربستان زمام امور را بدست گرفته اند که با اسلام ناب محمدی فرسنگ‌ها دور هستند.

وی با اشاره به اینکه حکام عربستانی مسئول حفظ جان و مال حجاج هستند، افزود: بی مسئولیتی آنان در خصوص فاجعه منا قابل چشم پوشی نبوده و آنها باید جوابگو باشند.

امام جمعه موقت سنندج ضمن محکوم کردن غفلت حکام سعودی در خصوص حفظ امنیت جانی حجاج در منا، بیان کرد: عربستانی ها لیاقت خادم الحرمینی را ندارند و حکام سعودی به جای دوستی با مستکبران و کشتار مسلمانان بی دفاع منطقه باید به فکر اصلاح امور در داخل کشور خویش باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون استکبار در جبهه های مختلف با مسلمانان وارد جنگ شده و جای بسی تاسف است که کشورهایی همچون عربستان دوشادوش استکبار به جنگ نیابتی علیه مسلمانان روی آورده اند.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه حج کنگره عظیم مسلمانان جهان برای نشان دادن اقتدار و عزت امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: مناسک حج به عنوان یک واجب دینی و امری معین شده از سوی پروردگار متعال دارای جایگاه ویژه ای در آموزه های اسلامی است.

امام جمعه موقت سنندج در پایان ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان حادثه رمی جمرات در منا، تاکید کرد: امیدواریم در آینده شاهد چنین فاجعه هایی در مناسک حج و دنیای اسلام نباشیم.

انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.