در اظهاراتی همسو با سعودی ها؛

سخنگوی جمعیت حجاج انگلیسی: شاید علت حادثه منا، گوش نکردن به حرف سرپرستان حجاج باشد

سخنگوی جمعیت حجاج انگلیسی در گفتگو با سی ان ان مدعی شد شاید علت حادثه منا توجه نکردن به سخنان سرپرستان گروه ها باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرحان خالد، سخنگوی جمعیت حجاج انگلیسی در اظهاراتی همسو با مقامات رژیم آل سعود مدعی شد شاید علت حادثه منا توجه نکردن زائران به سخنان سرپرستان گروه ها باشد.

وی در گفتگو با شبکه سی ان ان تصریح کرد: هنگامی که در جمعیت زیادی قرار داریم، باید به دستورات مقامات سعودی گوش کنیم؛ بطور مثال، حاجیان انگلیسی در گروه هایی 20 یا 30 نفره برای ادای فریضه حج می روند و هر گروه سرپرستی دارد که اعلام می کند چه کسانی همراه آنها هستند، چه زمانی باید حرکت کرده، چه زمانی باید توقف کنند و از چه مسیری بروند.

وی در ادامه افزود: متأسفانه این اتفاقی که افتاد، ممکن است به سبب توجه نکردن به سخنان سرپرستان گروه ها بوده باشد.

سخنگوی جمعیت حجاج انگلیسی در ادامه تصریح کرد: باید به صراحت گفت که این اخباری دردناک است و آنچه ما شاهدش هستیم، از سال 2006 بی سابقه بوده است. متأسفانه امروز و پس از گذشته یک دهه، شاهد این حادثه دردناک هستیم؛ اما در حال حاضر نمی توانیم هیچ نتیجه ای بگیریم. ما باید منتظر بمانیم تا تحقیقات رسمی به نتیجه برسد.

فرحان خالد همچنین مدعی شد: هنگامی که افراد به حج می روند، بر روی مسائل دینی و روحی این سفر متمرکز می شوند و توجهی به امنیت و سلامت ندارند. در زمانی که در حدود دو تا سه میلیون حاجی در یک مکان جمع می شوند که بزرگترین تجمع افراد در جهان محسوب می شود، باید به سلامتی نیز توجه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار