در پی انتخاب نماینده ایران در اسکار؛

«محمد رسول‌الله» تأثیر بسزایی روی ملل مختلف خواهد گذاشت

فیلم مجیدی می‌تواند قضاوت‌های بی‌جا و نا‌حق در مورد اسلام را از بین خواهد برد.

احمد‌ رمضان‌زاده کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص راهیابی فیلم «محمد رسول‌الله» به اسکار گفت: در ابتدا باید گفت هر فیلمی که از ایران در رویدادی  جهانی و معتبر شرکت کند به نفع سینمای ماست و اسم شخص یا فیلم خاصی در درجه بعد قرار می‌گیرد و راهیابی فیلم «محمد رسول‌الله» به این دلیل باعث افتخار و اعتبار برای ایران خواهد بود.

وی در خصوص کیفیت عملکرد داوران بیان کرد: با یک نگاه به اسامی هیأت داوران می‌توان دید که افرادی استخوان خرد کرده و با تجربه در آن حضور داشتند در نتیجه به بهترین شکل کار خود را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: فیلم «محمد رسول‌الله» با توجه به اینکه در جشنواره معتبر مونترال حضور داشت و با بازخورد خوبی همراه شد، قابل پیش‌بینی بود که برای اسکار نیز انتخاب شود و امیدوارم اتفاقات بهتری در اسکار برای آن بیفتد.

رمضان‌زاده در خصوص بازخورد فیلم محمد (ص) بین ادیان و ملل مختلف گفت: به طور قطع این فیلم بعد از پخش به لحاظ مضمون و از لحاظ فرهنگی تأثیر بسزایی روی ملل و افراد مختلف با هر دیدگاه و نظری خواهد گذاشت. به خصوص در چند سال اخیر که در مورد مقام والای پیامبر موضع‌گیری‌ها و اهانت‌هایی شد.

وی ادامه داد: از طرفی در دنیایی که اسلام‌هراسی به وجود آمده، فیلم «محمد رسول‌الله» با تأثیر مثبت خود می‌تواند قضاوت‌های بی‌جا و نا‌حق را از بین ببرد و رویکرد جدید و مثبتی نسبت به اسلام بین غیر مسلمانان به وجود آورد.

رمضان‌زاده اظهار داشت: برخی از ما باید دست از غرض‌ورزی و کم‌دانشی نسبت به آثار هم برداریم و به جای حرف زدن و عصبانی شدن، مردم کشور خود و دیگر کشورها را با تولید این گونه آثار فرهنگی خوب به سمت خود بکشانیم و آن‌ها را به دیدن هر چه بیشتر آثارمان تشویق کنیم.

رمضان‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: به چند دلیل از حضور فیلم «محمد رسول‌الله» در اسکار خشنودم. اول اینکه از کشور ایران است؛ دوم اینکه چهره جدیدی از پیامبر اسلام (ص) را به افرادی که به ایشان توهین کردند نشان می‌دهد و سوم اینکه مردم نا‌خودآگاه با هر دیدگاه و مذهبی به سمت حق می‌روند و ظالمانه در مورد پیامبر‌مان قضاوت نمی‌کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.