انتقال خوراک هفت پالایشگاه از طریق خط لوله

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: به غیر از پالایشگاه بندرعباس و لاوان خوراک هفت پالایشگاه کشور از طریق خط لوله انجام می‌شود.

عباسعلی جعفری نسب مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: هم اکنون میزان خوراک موردنیاز پالایشگاه شازند اراک از طریق خطوط لوله انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: میزان این خوراک معادل ظرفیت اسمی 250 هزار بشکه‌ای پالایشگاه است که عمدتا از میادین خط لوله اهواز- ری تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران افزود: فرآورده تولیدی این پالایشگاه‌ از جنس یورو 4 و مطابق با استانداردهای جهانی است که از طریق خط لوله به تهران، کرج و مشهد منتقل می‌شود.

وی تأکید کرد: به غیر از پالایشگاه بندرعباس و لاوان خوراک هفت پالایشگاه کشور از طریق خط لوله انجام می‌شود.

 مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تصریح کرد: همچنین روزانه 6 میلیون لیتر بنزین وارداتی از مسیر خطوط لوله جابجا می‌شود.

جعفری نسب از جهش عرضه بنزین و گازوئیل یورو4 اروپایی در سطح کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون عرضه بنزین 121 درصد و گازوئیل 137 درصد و در مجموع عرضه فرآورده‌های نفتی حدود 227 درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: هم اکنون به طور متوسط روزانه 330 میلیون لیتر نفت و فرآورده‌های نفتی در کشور از طریق خط لوله انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار