فرانس 24:

اولاند حمله فرانسه به اردوگاه داعش در سوريه را موفقيت آميز اعلام کرد

جنگنده های ارتش فرانسه اردوگاهی در سوریه که داعش در آن افراط گرایان را برای حمله به فرانسه آموزش می داد، هدف قرار داده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: نیروی هوایی ارتش فرانسه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را هدف قرار داد. 

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته است، جزئیات این حمله را در یک نشست مطبوعاتی در مقر سازمان ملل تشریح کرد.

مجری از گزارشگر این شبکه در نیویورک که در این نشست شرکت داشت، پرسید: اولاند در باره این بمباران چه گفت؟ 

گزارشگر پاسخ داد: اظهارات اولاند بسیار کوتاه بود و خبرنگاران اجازه نداشتند سوالی در این خصوص مطرح کنند. اولاند به تشریح این حمله مبادرت کرد.

شش هواپیما در این حمله شرکت داشتند. پنج فروند از جنگنده هایی که در حمله علیه داعش شرکت داشتند، از نوع رافال بودند.

اولاند تاکید کرد که اردوگاه های داعش در این حمله به طور کامل نابود شده اند. وی اطمینان داد که در این حمله به غیر نظامیان هیچ آسیبی نرسیده است. 

رئیس جمهور فرانسه مجددا تکرار کرد که امنیت فرانسه اولین دلیل حمله به داعش در سوریه بوده است.

در این حمله اردوگاهی هدف قرار گرفته است که برای امنیت فرانسه یک تهدید قلمداد می شد، این بدان معناست که این اردوگاه، پایگاهی برای آموزش افراط گرایان بوده است و افراط گرایان آموزش داده شده در این اردوگاه احتمالا برای انجام سوء قصد به فرانسه اعزام می شدند.

مجری پرسید: آیا فرانسه لحن خود را در قبال بشار اسد تغییر داده است؟

گزارشگر گفت: اولاند در پایان اظهاراتش به این مسئله اشاره کرد. بین قدرت های غربی، ایران و روسیه حامیان بزرگ بشار اسد، بحث های زیادی در سازمان ملل در این خصوص مطرح است. رئیس جمهور فرانسه در این رابطه گفت ما همه باید صحبت کنیم. 

وی در لفافه به رژیم سوریه اشاره می کرد و تاکید کرد برای یافتن راه حلی که قرار است در آینده برای پایان دادن به بحران سوریه مطرح شود، نمی توان بشار اسد را نادیده گرفت.

براساس این گزارش، این اظهارات از اجماعی است که در اردوگاه غرب در حال شکل گیری است. بر اساس این نظر جدید، برای دستیابی به راه حلی سیاسی، باید با کسانی که در سوریه در راس قدرت قرار دارند و یا به عبارتی دیگر رژیم این کشور، گفت و گو کرد اما راه حلی که حفظ بشار اسد در راس قدرت را مد نظر داشته باشد، هنوز یک تابو است، اما امکان ماندن اطرافیان اسد در راس قدرت در این راه حل، مسئله دیگری است.

به هر حال باید توجه داشت که هیچ کس به این که بتوان در کوتاه مدت راه حلی سیاسی برای حل بحران سوریه ارائه کرد و به اجرا گذاشت، امیدوار نیست.

در این گردهمایی که سران کشورها حضور دارند، در این مورد بسیار بحث و گفت و گو خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار