رودهن؛

آل سعود در بحث فاجعه منا و حج تمتع امسال دنبال فرافکنی است

بخشدار رودهن گفت: فاجعه تلخ منا و در مجموع اتفاقات ناگوار در حج امسال، هنوز بر دوش دولت آل سعود سنگینی می کند به گونه ای که مشغول فرافکنی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رودهن، رضا طاهرخانی در واکنش به حادثه تلخ در جریان حج تمتع امسال، گفت: حاکمیت عربستان و دولت سعودی همکاری خوبی با مسئولان حج و زیارت ندارند و این فاجعه تلخ هنوز بر دوش دولت آل سعود سنگینی می کند و مشغول فرافکنی هستند.

بخشدار رودهن با بیان اینکه عربستان روز عید سعید قربان هم مردم یمن را به خاک و خون کشیدند تصریح کرد: عربستان در جریان این فاجعه در حج و از سوی دیگر تجاوز به یمن اثبات کرد که لیاقت خادمی خانه کعبه و حرمین شریفه را به عنوان مهمترین پایگاه اسلام ندارند .

وی افزود: آل سعود هنوز مسئولیت این فاجعه بزرگ را برعهده نگرفته و می خواهد تقصیر را به گردن سایر کشور های اسلامی بیندازد .

طاهرخانی با تاکید براینکه مدیریت حج طی نشست مجالس اسلامی باید به مسلمانان جهان سپرده شود، اضافه کرد: با تحقق این امر دیگر شاهد حوادث تلخ و این قبیل فاجعه های بزرگ در جریان حج نخواهیم بود .

بخشدار رودهن با اشاره به حضور بیست میلیونی زائران حضرت ابا عبداله الحسین(ع) درروز اربعین سال گذشته گفت: در این روز بزرگ که با مدیریت هوشمندانه و عالی ایرانیان برگزار شد حتی کوچکترین حادثه ایی برای زائرین رخ نداد ولی متاسفانه بی کفایتی مسئولان عربستانی موجب شد بیش از سه هزار نفر از مسلمانان جهان در حج امسال کشته، مجروح و مفقود گردند.

*بی کفایتی آل سعود حج را به خاک و خون کشید

بخشدار رودهن گفت: سقوط جرثقیل ، پنکه سقفی و فاجعه مرگبار منا و آتش سوزی در چادر مصری ها بی کفایتی آل سعود را در مدیریت حج نشان می دهد.

رضا طاهرخانی گفت: این حادثه تلخ و فاجعه بزرگ را به ملت ایران و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله امام خامنه ای تسلیت عرض می کنم.

بخشدار رودهن با بیان اینکه این فاجعه تلخ دل هر مسلمانی را به درد آورد گفت: این حوادث تلخ در جریان حج تمتع که در منا به ویژه اتفاق افتاد ، بی لیاقتی و بی کفایتی آل سعود و حاکمیت عربستان سعودی را در بحث مدیریت حج نشان می دهد .

طاهرخانی با تاکید براینکه حج هر ساله در عربستان تجمع بزرگ مسلمانان است باید جلوه عظمت و شکوه و وحدت مسلمانان جهان باشد اظهار داشت : متاسفانه با اعمال مدیریت غلط و بی کفایتی آل سعود این حوادث دلخراش و کشته شدن بیش از دوهزار نفر و مجروهیت هزاران حاجی و کشته و زخمی و مفقود شدن صدها زائر ایرانی بی کفایتی آل سعود را در مدیریت حج نشان می دهد .

انتهای پیامگ /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.