اصفهان؛

توقيف محموله 6 ميلياردی ميوه قاچاق

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت : 6 تريلر حامل ميوه خارجی قاچاق به ارزش 6 ميلييارد ريال توقيف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ سردار "عبدالرضا آقاخاني" اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه دو برادر با تشكيل باندي پيچيده در زمينه قاچاق ميوه هاي خارجي به كشور فعاليت مي كنند، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي استان اصفهان قرار گرفت.

وي افزود: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد كه اين باند محموله هاي ميوه را از كشورهاي خارجي و عمدتاً آفريقايي با شيوه هاي خاص از طريق جعل مدارك و دورزدن قانون به كشور وارد و سپس آنها را در سردخانه هاي متعلق به خود در استان هاي اصفهان و تهران نگهداري و در زمان مناسب وارد بازار كرده و به فروش آزاد مي رساندند.

سردار آقاخاني تصريح كرد: با توجه به اينكه عمل اين قاچاقچيان باعث ايجاد اشكال و اخلال در بازار ميوه داخل و متضرر شدن توليد كنندگان داخلي مي شد، كارآگاهان زبده پليس آگاهي با حساسيت ويژه اي اين پرونده را دنبال كرده و با هماهنگي مقام قضائي محل هاي تخليه ميوه هاي قاچاق را در حاشيه شهر اصفهان مورد شناسايي قرار دادند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: در اين رابطه ماموران با تحقيقات ميداني و اقداماتتخصصي از حركت6 تريلر حامل محموله ميوه قاچاق به سمت تهران و اصفهان مطلع شده و بلافاصله در اين زمينه وارد عمل شدند.

وي افزود: ماموران پليس آگاهي استان اصفهان پس از اطلاع از اين موضوع به همراه ماموران اعزامي از مركز عمليات ويژه پليس آگاهي ناجا در يك عمليات مشترك و همزمان دو تريلر ،حامل محموله 100 تن پرتقال خارجي قاچاق را در يكي از محورهاي ورودي به اصفهان متوقف و آنها را توقيف كردند.

سردار آقاخاني عنوان داشت: كارآگاهان در عمليات بعدي صاحب اصلي بار و سردسته باند را در تهران شناسايي و دستگير كرده و با اعترافات متهم چهار تريلر حامل بار ميوه ديگر به وزن 400 تن را نيز شناسايي و توقيف كردند.

فرمانده انتظامي استان اصفهان ارزش محموله هاي توقيف شده را6 ميليارد ريال عنوان كرد و اظهار داشت: در اين عمليات6 نفر از جمله دو متهم اصلي وارد كننده كالاهاي خارجي قاچاق دستگير و با اعتراف صريح به عمل مجرمانه خود به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند. 


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.