منابع مالی برای تامین آب مسکن مهر پردیس تعیین نشده است

استاندار تهران گفت: منابع مالی برای خدمات آب، برق و فاضلاب مسکن مهر پردیس هنوز مشخص نشده است.

مسکن مهر پردیس از نعمت آب بی‌نصیب استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین هاشمی استاندار تهران در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران گفت: فاضلاب تولید شده در تهران یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب است که هم اکنون از این میزان تنها 200 میلیون مترمکعب تصفیه می‌شود.

وی در ادامه در خصوص مهار آب سد لار گفت: پروژه مهار آب سد لار توسط قرارگاه سازندگی خاتم در حال پیگیری است تا از این طریق آب تهران برای افق 10 ساله تضمین شود.

استاندار تهران در ادامه افزود: تهران دارای 211 هزار هکتار زمین کشاورزی است که بیش از نصف این میزان به دلیل مشکلات کم‌آبی امکان کشاورزی ندارد و مابقی نقاط نیز با کمبود آب مواجه هستیم.

هاشمی تصریح کرد: در تهران به دنبال حل مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب‌ها و گسترش آبیاری تحت فشار هستیم تا از پسآب آن در آبیاری اراضی کشاورزی و باغات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تا قبل از دولت یازدهم 32 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و باغات داشته‌ایم ولی تنها در سال گذشته 10 هزار هکتار به این میزان افزوده شده و برنامه‌ریزی ما برای سال‌جاری نیز 10 هزار هکتار دیگر است.

استاندار تهران اذعان داشت: در سفرهای رئیس‌جمهور به شهرهای اطراف تهران ابلاغیه ساخت تصفیه‌خانه‌های غرب و جنوب غرب استان نیز اخذ شده که برای پیشبرد آن به منابع مالی احتیاج داریم.

هاشمی با اشاره به اولویت رفع خشکسالی استان تهران بیان داشت: از سیاست‌ها و اولویت‌های استان تهران با توجه به خشکسالی چند سال گذشته جذب منابع مالی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مربوطه است که با توجه به دوران پساتحریم به دنبال جذب مشارکت خارجی و در نهایت سرعت‌ بخشیدن به پروژه‌های نیمه تمام هستیم.

وی در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب هفتم تهران گفت: با صرف اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان تصفیه‌خانه فاضلاب هفتم به زودی افتتاح خواهد شد.

استاندار تهران در خصوص مشکلات کمبود آب در مسکن مهر پردیس گفت: بنا بر برنامه‌ریزی‌های ابتدایی قرار بر سکونت 500 هزار نفر در بلندمدت بود که متأسفانه هم اکنون شاهد نزدیک شدن به این میزان در کوتاه‌مدت بودیم.

هاشمی با اشاره به مشخص نبودن منابع مالی برای خدمات آب، برق و فاضلاب این مناطق گفت: با تمام معضلات موجود دولت تصمیم به حل مشکلات این مناطق گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا هم اکنون 80 هزار واحد از این مسکن‌ها با تمام خدمات به مردم تحویل داده شده که تا پیش‌بینی ما تحویل تمام واحدها تا آخر سال 95 است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار