بی‌کفایتی رئیس‌جمهور فرانسه از دیدگاه مردم این کشور

هفتاد و هفت درصد فرانسوی‌ها معتقدند "فرانسوا اولاند" رئیس‌جمهور خوبی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته در فرانسه حاکی از آن است که "فرانسوا اولاند" از نظر هفتاد و هفت درصد فرانسوی‌ها رئیس جمهور خوبی نیست.

نتایج این نظرسنجی که توسط موسسه اودوکسا صورت گرفته است و روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد؛ بیش از سه چهارم فرانسوی ها (هفتاد و هفت درصد) بر این عقیده هستند که "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور شایسته‌ای برای کشورشان نیست. شصت و دو درصد از فرانسوی‌ها در رابطه با "مانوئل والس،" نخست وزیر کشورشان، همین طور فکر می‌کنند.

در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که " آیا فرانسوا اولاند از نظر شما رئیس جمهور خوبی است یا خیر؟" هفتاد و هفت درصد از شرکت کنندگان پاسخ منفی و بیست و یک درصد پاسخ مثبت دادند و دو درصد نیز از پاسخ دادن خودداری کردند.

چهل و هشت درصد از طرفداران جناح چپ فرانسه اعلام کردند فرانسوا اولاند، رئیس جمهور باکفایتی نیست در حالی که پنجاه درصد دیدگاه متفاوتی داشتند و دو درصد نیز نظر خاصی در این باره نداشتند.

اما در میان طرفداران جناح راست فرانسه، نود و شش درصد فرانسوا اولاند را به عنوان یک رئیس جمهور شایسته تائید نکردند، سه درصد وی را رئیس جمهور شایسته دانستند و یک درصد نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

در پاسخ به سوالی مشابه درباره مانوئل والس، سی و شش درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی والس را یک نخست وزیر خوب دانستند اما شصت و دو درصد از آنها وی را به عنوان یک نخست وزیر  خوب تائید نکردند. از نظر پنجاه و نه درصد از طرفداران جناح چپ فرانسه والس یک نخست وزیر خوب است اما از نظر سی و نه درصد آنها والس شایستگی نخست وزیری را ندارد. اما در میان طرفداران جناح راست، هفتاد و هفت درصد والس را به عنوان یک نخست وزیر خوب تائید نکردند و تنها بیست و یک درصد به وی رای مثبت دادند.

میزان محبوبیت و اعتبار مانوئل والس در نه ماه گذشته از پنجاه و سه درصد به سی و شش درصد کاهش یافته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار