نظرسنجی:

بیشتر آمریکایی‌ها اعضای کنگره را افرادی فاسد می‌دانند

براساس نتایج یک نظرسنجی جدید، 52 درصد آمریکایی‌ها معتقدند قانونگذاران کشورشان افرادی فاسد هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، نتایج نظرسنجی جدیدی که در آمریکا صورت گرفته حاکی است  اکثر آمریکایی ها قانونگذاران کشورشان را افرادی فاسد می دانند که فقط به فکر تامین منافع گروههای فشار هستند.

این نظرسنجی که به دست موسسه گالوپ صورت گرفته است و نتایج آن روز دوشنبه منتشر شد، نشان می دهد اکثر شهروندان آمریکایی معتقدند اعضای کنگره منافع خود و گروههای حامی خود را به منافع ملی ترجیح می‌دهند و در پرونده های فساد دست دارند.

این نظرسنجی نشان داد از هر 10 آمریکایی7 نفر معتقدند که اکثر اعضای کنگره آمریکا به جای این که به فکر تامین خواسته‌ها و نیازهای رای دهندگان باشند، فعالیت ها و دغدغه های خود را برای تامین منافع گروه‌های حامی خود  متمرکز می کنند.

طبق همین نظرسنجی، که از نهم تا سیزدهم سپتامبر( 18 تا 22  شهریور)  صورت گرفته است، 52 درصد از آمریکایی ها اطمینان دارند که اعضای کنگره کشورشان افرادی فاسد هستند.

نتایج این نظرسنجی یک بار دیگر نشان داد که کنگره آمریکا، سیاستها و عملکرد آن از مدتها پیش بی‌اعتماد عمیقی را در مردم آمریکا به وجود آورده است.

 در نظرسنجی دیگری که پیشتر در همین سال در آمریکا صورت گرفت، نشان داد کمتر از 10 درصد  از آمریکایی ‌ها به اندازه کافی به کنگره و اعضای آن اعتماد دارند.

موسسه نظرسنجی گالوپ اعلام کرد شمار پائین افرادی که در حال حاضر در جامعه آمریکا عملکرد قانونگذاران کشورشان را تائید می کنند، تقریبا مشابه رقم ضعیفی است که در سال‌های گذشته در نظرسنجی ها به دست آمده است.

در گذشته شهروندان آمریکایی به عملکرد و رفتار نمایندگان سیاسی خود کمتر انتقاد می کردند؛ اما نظرسنجی جدید نشان داد که تردید و بدبینی آمریکایی ها نسبت به طبقه سیاسی کشورشان افزایش یافته است.

طبق نتایج نظرسنجی جدید چهل و هفت درصد از آمریکایی ها اعلام کردند اطمینان یافته اند که نمایندگان سیاسی آنها یعنی قانونگذاران کنگره تلاشهای خود را برای راضی نگه داشتن گروههای فشار  متمرکز کرده اند. درصد آمریکایی هایی که نسبت به کنگره و اعضای آن بی اعتماد هستند در مقایسه با سال 2006  حدود 7 درصد افزایش یافته است.

نتایج نظرسنجی جدید توسط گالوپ در حالی منتشر شد که روز جمعه جان بینر رئیس کنگره به طور ناگهانی استعفای خود را اعلام کرد. بیم آن می رود که نبرد بر سر لایحه هزینه های دولت آمریکا مجلس نمایندگان این کشور را با یک بحران مواجه کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار