راهکار لاغری مثل آب خوردن!

اگر به دنبال یک راه معقول و علمی برای لاغر شدن هستید، نوشیدن حداقل 8 لیوان آب را در تغذیه روزانه خود جای دهید.

دکتر پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به موضوع اثر خوردن آب در لاغری بیان کرد: چاقی یکی از معضلات جهان امروزی است و بسیاری از افراد چاق به دنبال یک راه معجزه‌آسا برای کاهش سریع و آسان وزن هستند. تنها راه معقول و علمی کاهش وزن این است که مقدار کالری که می‌سوزانید بیشتر از مقداری باشد که دریافت می‌کنید و نوشیدن آب در روز یکی از نکات کلیدی برای تغذیه سالم و بخش مهمی از یک رژیم لاغری موفق و کارآمد است.

وی افزود: بین وعده صبحانه و ناهار، بین وعده ناهار تا شام آب بنوشید و سعی کنید 8 تا 12 لیوان‌ آبی که مقدار متوسط مصرفی برای همه افراد سالم و بالغ جامعه است‌، را بین این وعده‌ها تقسیم کنید.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار داشت: علت لاغر شدن توسط خوردن آب به این شرح است: آب برای دفع مواد زائد از بدن ضروری است و بدون دریافت آب کافی مواد زائد و دفعی در روده‌ها جمع شده و باعث اضافه وزن می‌شود، همچنین خوردن‌ آب متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، در نتیجه کالری بیشتری می‌سوزانید و هنگامی که بدن آب کافی دریافت نکند، سلول‌های چربی سفت می‌شوند و به راحتی نمی‌سوزند و در نتیجه کاهش وزن سخت‌تر خواهد شد.

وی بیان کرد: نوشیدن آب قبل از غذا خوردن مقداری از حجم معده را به خود اختصاص می‌دهد و باعث می‌شود غذای کمتری بخورید و در درازمدت وزن کم کنید، بنابراین این راه می‌تواند یکی از تکنیک‌های لاغری به حساب آید.

دکتر فرح‌بخش خاطرنشان کرد: مقدار متوسط مصرف آب در جامعه برای افراد سالم بالغ بر 8 تا 12 لیوان در روز است که برای کسانی که در مناطق سردسیر یا گرمسیر کار می‌کنند، یا در سنین کودکی هستند، این مقدار فرق می‌کند. همچنین نوشیدن آب باعث بهبودی سردرد، تب، سرماخوردگی می‌شود و تمرکز ذهنی شما را افزایش می‌دهد. نکته مهم در نوشیدن آب این است که 1 ساعت قبل از غذا تا 1 ساعت بعد از غذا آب نخورید، چرا که ممکن است باعث رقیق شدن شیره‌های گوارشی، بروز دل‌درد، نفخ و سوء هاضمه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار