داعش، عامل 32 حمله تروریستی به غرب

دست‌کم 32 حمله تروریستی در 10 کشور غربی به داعش نسبت داده شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل؛ موسسه "هنری جکسون" در انگلیس پس از مطالعه بر روی منشاء حملات تروریستی در غرب اعلام کرد اغلب این حملات از سوی داعش برنامه‌ریزی و انجام شده است.

داعش عامل 32 حمله تروریستی در غرب شناخته شد

آمارهای رسمی موسسه "هنری جکسون" نشان می‌دهد، از ژوئیه گذشته (تیر) دست‌کم 32 حمله تروریستی در 10 کشور غربی به دست داعش انجام شد. در این مدت 3 حمله تروریستی که از سوی داعش برنامه‌ریزی شده بود نیز بوسیله نیروهای امنیتی انگلیس کشف و خنثی شد. در ادامه گزارش این موسسه آمده است: 75 درصد از تبلیغاتی که عناصر داعش در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر منتشر می‌کنند، به یک توطئه حقیقی و عملیات تروریستی منتهی شده است. در 5 مورد، تروریست‌های داعش کاربران را تشویق کرده‌اند در کشورهایشان به شکل مستقل عملیات خرابکارانه انجام دهند. 

داعش عامل 32 حمله تروریستی در غرب شناخته شد

تحقیقات نشان می‌دهد 74 درصد از کاربرانی که به بیانیه‌های اینترنتی داعش علاقه نشان داده و آن را دنبال می‌کنند کمتر از 25 سال سن دارند. 22 درصد از آنها دارای سابقه کیفری هستند. آمریکا با 12 حمله تروریستی در صدر کشورهایی قرار دارد که بیش از سایرین مورد توجه داعش بوده است. پس از آن استرالیا و فرانسه در رتبه‌های بعدی هستند. 

داعش عامل 32 حمله تروریستی در غرب شناخته شد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار