اهواز؛

مبارزه با کرونا همزمان با ورود حجاج به کشور

کمیته آمادگی برخورد با کرونا ویروس با حضور معاون بهداشت، روسا و کارشناسان مراکز شرق و غرب اهواز و کارون همزمان با بازگشت حجاج به کشور در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ دکتر شکرالله سلمان زاده هدف از برگزاری این کمیته را آمادگی و هماهنگی اقدامات مرکز بهداشت استان به منظور مراقبت سندرمیک بیماری کرونا اعلام کرد.

وی تصریح کرد: از زمان بازگشت حجاج به کشور تیم های مراقبت سندرمیک متشکل از پزشک و کارشناسان بهداشتی در محل ورود حجاج در فرودگاه اهواز مستقر خواهند شد و افرادی که دارای علائم تب، سرفه و مشکل تنفسی شدید هستند را غربالگری می کنند.

سلمان زاده افزود: هماهنگی های لازم به منظور اعزام بیماران مشکوک به بیمارستان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در طی چند سال اخیر پس از شروع اپیدمی ویروس کرونا در جهان و کشور عربستان، همه ساله در زمان بازگشت حجاج مراقبت های بهداشتی در فرودگاه اهواز انجام شده است و خوشبختانه هیچ گونه موردی از این بیماری تاکنون در استان خوزستان مشاهده نشده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان خاطرنشان کرد: آموزش خودمراقبتی به حجاج و استقبال کنندگان در خصوص علائم بیماری، با توزیع رسانه های آموزشی هم قبل از عزیمت و هم پس از بازگشت حجاج از دیگر اقداماتی است که مرکز بهداشت استان در مقابله و پیشگیری از این بیماری انجام داده است.

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.