خوزستان؛

آغاز کوچ پرندگان به زیستگاه های شمال خوزستان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: با آغاز فصل پاییز کوچ پرندگان از مناطق سرد شمالی به زیستگاه های شمال خوزستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از خوزستان؛ فرهاد قلی نژاد با اشاره به کاهش نسبی دما در منطقه شمال استان بیان کرد: مهاجرت پرندگان از نیمکره شمالی از جمله مناطق سیبری و کشورهای آسیای میانه به سمت آبهای گرم شمال خوزستان آغاز شده و تا 1 ماه دیگر ادامه دارد.

وی افزود: این پرندگان شامل انواع مرغابی، غاز، پرندگان شکاری شامل باکلان(قره قاز)، انواع اردک، کشیم و سایر پرندگان می باشند که فصل پاییز و زمستان را در زیستگاه های حاشیه رودخانه های دز، بالارود، سخیری، عجیرب، دریاچه سد دز، تالاب ها و میکروتالاب های حاجات، باقر، میانرود و آبگیرهای زاویه ها و عباس آباد سپری می کنند.

قلی نژاد تصریح کرد: این پرندگان فصل پاییز و زمستان را در زیستگاه های شمال خوزستان سپری می نمایند و فروردین ماه مجددا به مناطق سردسیر باز می گردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول شکار هرگونه پرنده آبزی و وحشی در سال 94  را ممنوع اعلام کرد و هشدار داد: در صورت مشاهده با شکارچیان پرندگان بومی و مهاجر برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.