شهرکرد؛

دوره آموزشی توجیهی منطقه ای قوانين اجرايی انتخابات در شهرکرد

نخستین دوره آموزشی توجیهی منطقه ای قوانين اجرايی انتخابات کشور در شهرکرد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نخستین دوره آموزشی توجیهی قوانين اجرايی انتخابات با حضور اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای شهرکرد آغاز شد.

برپایی 8 کارگاه آموزشی پیرامون مشارکت گسترده در انتخابات، امنیت برگزاری، آشنایی با قوانین حقوقی انتخابات و بررسی دیدگاه ها، پیشنهادات و ابتکارات انتخاباتی اعضاء از برنامه های روز نخست و مباحث مرتبط با نحوه تخصیص اعتبارات و هزینه های انتخابات، انتخابات رایانه ای، حراست و استعلامات از موضوعات مورد بررسی در کارگاه های روز دوم این همایش است.

در آیین آغازین این همایش دو روزه، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، محمد امین رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور و رؤسای ستاد انتخابات سه استان یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.

معاون سياسی وزير كشور گفت: آموزش قوانين و نحوه اجرای انتخابات و جزئيات آن به صورت منطقه ای از ۸ مهرماه آغاز و استان چهارمحال و بختياری به عنوان اولين استان مسئول اين كارگاه آموزشی می باشد.

محمدحسین مقیمی گفت: آزمون قانون انتخابات هم 22 مهر برای فرمانداران برگزار می شود.

وی با تشريح اولويت های وزارت كشور برای انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: بايد ضمن ایجاد نشاط سياسی و شرايط انتخابات پرشور و با نشاط در كشور، از تبليغات زود هنگام كه خلاف قانون است جلوگيری كنيم.

مقیمی، از فرمانداران به عنوان نمايندگان عالی دولت در شهرستانها خواست تا از فرصت پيش آمده در راه خدمتگزاری به مردم به نحو احسن استفاده كرده و تمام تلاششان را برای بالا بردن جايگاه و امنيت شهرستان به كار گيرند.

معاون سياسی وزير كشور با اشاره به حادثه اخیر صحرای منا در مکه مکرمه و کشته شدن تعداد زیادی از حجاج بیت الله الحرام به دلیل تعلل عربستان سعودی گفت: به هيچ قيمتی نمی توان از کنار اين فاجعه گذشت.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه 7 اسفندماه امسال همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.