تبریز؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری علم و فناوری ربع رشیدی با دانشگاه صنایع و معادن ایران

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و دانشگاه صنایع و معادن ایران امضاشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛ منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و دانشگاه صنایع و معادن ایران به منظور ایجاد الگوی موفق بومی جهت تبدیل نتایج علمی و دانشگاهی به محصولات مورد نیاز جامعه و ثروت‌آفرینی در راستای اقتصاد مقاومتی و حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

بسترسازی برای رشد جهشی بنگاه‌های مستعد در استان، تامین نیاز استان به فناوری‌های نوین، ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، معرفی کسب و کارهای جدید فناورانه و توسعه فعالیت‌های مرتبط با کارآفرینی و تجاری‌سازی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی بر اساس این تفاهم‌نامه تعهد کرده است در طراحی و برقراری کانال‌های ارتباطی موثر بین دانشگاه و مراکز سرمایه‌گذاری و بنگاه‌های اقتصادی و بسترسازی جهت استفاده از مزایای منطقه ویژه و همچنین تامین زیرساخت‌های نوآوری با دانشگاه صنایع و معادن همکاری کند.

ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، شناسایی سرمایه‌گذاران و کمک به جذب سرمایه از بخش خصوصی در بخش آموزش کارآفرینی و پژوهش‌های کاربردی از دیگر تعهدات منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در این تفاهم‌نامه است.

دانشگاه صنایع و معادن ایران نیز بر اساس تفاهم‌نامه همکاری مشترک، تدوین نظام شتاب‌دهنده کسب و کارها، ارایه آموزش‌های لازم در زمینه توسعه کارآفرینی و تربیت مدیران خطر‌پذیر، شناسایی فرصت‌ها و الزامات بازار کار، راه‌اندازی مراکز مشاوره صنعتی، معرفی مشاغل جدید بر اساس فناوری‌های نوظهور و همکاری در راه‌اندازی فن‌بازار منطقه‌ای را بر عهده گرفته است.

تحقق مفاد کلی این تفاهم‌نامه که مدت اجرای آن سه سال تعیین شده است، با برنامه‌ریزی، پیگیری و نظارت کمیته اجرایی متشکل از نمایندگان طرفین صورت می‌گیرد.

این تفاهم‌نامه به امضای علی جهانگیری، نماینده استاندار آذربایجان شرقی و مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و محمدرضا نوتاش، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنایع و معادن ایران رسیده است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.