تبریز؛

نهال‌کاری و بوته‌کاری دربیش از یک هزار و 50 هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت:تاکنون در بیش از یک هزار و 50 هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه طرح نهال‌کاری و بوته‌کاری با موفقیت انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نامدار در بازدید از طرح‌های نهال‌کاری و بوته‌کاری در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه  افزود: برنامه‌های توسعه آن قرار است امسال و سال آینده در تمامی حوزه‌های حاشیه دریاچه ادامه یابد.

وی افزود:نهال‌ها و  بوته‌های کشت شده در این طرح از نوع گز و قره‌داغ است که کاملا با محیط و شرایط اقلیمی سازگاری دارد.

وی گفت:برای اجرای طرح‌های مذکور هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافته و برای ادامه عملیات اجرایی هم امسال بیش از 15 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین از ادامه طرح‌های نهال‌کاری در 240 هزار هکتار، بوته‌کاری در دو هزار هکتار و مدیریت چرا در بیش از 24 هزار هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه را از برنامه‌های آینده این اداره کل در راستای احیای دریاچه خبر داد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز  از طرح تولید و پرورش نهال‌های گز و بوته‌های قره داغ و عملیات کشت آنها دیدن کرد.

پورمهدی با اشاره به موفقیت و مطلوب بودن طرح‌های نهال‌کاری و بوته‌کاری برای مقابله با ریزگردهای دریاچه ارومیه خواستار توسعه و اجرای این طرح‌ها در سطح بیشتری از محدوده اراضی دریاچه ارومیه شد.

وی همچنین با ابراز رضایت از فعالیت‌های انجام شده و قدردانی از مدیران و مجریان طرح‌های نهال‌کاری و بوته‌کاری در حاشیه اراضی دریاچه ارومیه  توصیه کرد مدیران و مسوولان  مرکزی ستاد احیای دریاچه ارومیه از این طرح‌ها بازدید کنند.

این طرح‌ها در قالب طرح‌های احیای دریاچه ارومیه و برای مقابله با ریزگردها و طوفان‌های گرد و غبار ناشی از خشک شدن دریاچه در محدوده شهرستان‌های آذرشهر، بناب و عجب‌شیر اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.