استان سمنان با داشتن 29 نهالستان بزرگ سالانه بیش از 2 میلیون نهال تولید می کند.

تولید سالانه بیش از 2 میلیون نهال در سمنانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ لطف‌الله رضایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در بازدید از نهالستان استان سمنان گفت: به علت کیفیت بالای نهال‌های تولیدی در استان علاوه بر تأمین نیاز نهال استان سمنان، مازاد آن به سایر استان‌ها نظیر خراسان شمالی، مرکزی، مازندران ارسال می‌شود. 
 
 وی با اشاره به طرح شناسنامه‌دار کردن نهال‌ها در استان سمنان تصریح کرد: بالغ‌بر یک‌میلیون و 250 هزار اصله از نهال‌های تولیدی استان سمنان پس از تأیید نهایی کمیته فنی نهال، شناسنامه‌دار می‌شوند. 
 
رضایی با اشاره به اجرای طرح الگوی کشت در استان سمنان گفت: در تولید نهال نیز طرح تغییر الگوی کشت از محصولات زراعی به سمت محصولات باغی در حال اجرا است. 
 
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به خشک‌سالی موجود در استان سمنان بر ضرورت تغییر الگوی کشت از محصولات زراعی با مصرف آب بالا به سمت محصولات باغی تأکید کرد و گفت: این سیاست در تولید نهال نیز در استان در حال اجرا است و تلاش می‌شود با تولید نهال‌های باغی مثمر ثمر ارزش‌افزوده بیشتری کسب شود. 
 
رضایی با اشاره به روند شناسنامه‌دار شدن بیش از یک‌میلیون و نیم از نهال‌های تولیدی استان سمنان تصریح کرد: تهیه و چاپ شناسنامه برای نهال‌های استان با همکاری سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان انجام می‌شود .

 وی خاطرنشان کرد: بعد از تأکید توسط کمیته فنی نهال، لیبل های تهیه‌شده بر روی نهال‌ها نصب می‌شود.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.