قزوین؛

کشورهای اسلامی باید عهده دار برگزاری مناسک حج شوند

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین با اشاره به جان باختن تعدادی از زائران خانه خدا در حادثه غمبار منا گفت: کشورهای اسلامی باید عهده دار برگزاری مناسک حج شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ ایوب رحیمی در جلسه ستاد انتخابات استان قزوین که صبح امروز در استانداری قزوین برگزار شد، کشورهای اسلامی به ویژه مسئولان کشورمان باید به طور جدی مطالبات خود را از عربستان دنبال کنند.

وی افزود: امت اسلام باید با یکدیگر همصدا و همدل شوند و بتوانند با همکاری و همدلی مدیریت این مکان مقدس را بر عهده بگیرند.

رحیمی با اشاره به اینکه متاسفانه مسئولان عربستانی در زمینه حادثه تاسف بار منا پاسخو نیستند و از زیر بار مسئولیت این حادثه طفره می روند، افزود: سران آل سعود پیگیری در مورد این سانحه را محدود کرده و اجازه نمی دهند که اخباری دقیق از این فاجعه منتشر شود.

وی عنوان کرد: این حادثه غمبار که بسیاری از خانواده های حجاج بیت الحرام را داغدار نمود ناشی از بی کفایتی ومدیریت غلط وعدم عمل دولت سعودی به تعدات ومسئولیت خود نسبت به حفظ جان وسلامت زائران بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری عنوان کرد: این حادثه بزرگ ودردناک که به شهادت جمعی از حجاج بیت الحرام در کشور ما وسایر دیگر کشورها انجام شد، به واقع غم بزرگی بود که بسیاری از خانواده ها را در ایام عید قربان وعید غدیرخم داغدار کرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: این موضوع درناک باید توسط مراجع داخلی وبین الملی واحقاق حقوق جانباختگان ومجروحان این حادثه جانگدازبه صورت دقیق وجدی بررسی شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.